Genieten!

Behalve mezelf bezig houden met allerlei hersenspinsels doe ik natuurlijk nog meer. Muziek luisteren, lezen, mijn honden, creatief freubelen, tuinieren – vooral zaaien, het zien groeien en dan oogsten 🙂 – ach, ik vind zoveel leuk! Te weinig tijd is daarbij mijn grootste vijand, maar dat geldt denk ik voor velen.

Sinds ik ben gaan bloggen, betrap ik mezelf er ook steeds vaker op, dat ik blogs van anderen zit te lezen…aah, voor je het weet weer een uur verder!
Vorige week kwam ik een artikel tegen over ‘genieten’ op een website, die ik elke dag even ‘check’ (voor de nieuwsgierigen net als mij; hierbij de link: http://www.40andperfect.nl/veertigers-blogs/veertigers-blog-wat-is-genieten/).  “Zoom eens in op iets waar je normaal aan voorbij gaat”. Dat leek me een goed plan.

Op zondagochtend gaat mijn manneke met onze honden een uurtje of twee het bos in en dat is mijn persoonlijke tijd. Tijd om te tutten (van die vrouwelijke dingen, die je even op je gemak wilt kunnen doen, omdat je anders je benen zou openhalen met te snel scheren) om uit te slapen, lui in bed te lezen, te schrijven, bij een vroege vogel op de koffie gaan; kortom, te doen waar ik zin in heb.

De laatste zondagen was die persoonlijke tijd toch weer ‘huisje-boompje-beesje’ tijd geworden. Daar ben ik helemaal zelf schuldig aan hoor, immers vond ik snel de vloeren dweilen, omdat de mormels zo handig even uit huis waren wel zo handig. Om maar iets te noemen.

Ik ging dus helemaal voorbij aan mijn luxe; persoonlijke tijd! Afgelopen zondag heb ik dus bewust! weer eens lekker getut, zoals ik dat dus noem; eerst met een mok thee en een boterhammetje lekker op bed nog wat gelezen. Vervolgens onder de douche en in plaats van snellie snellie inzepen, afspoelen en er weer onderuit, dit keer weer eens uitgebreid mijzelf verzorgt. (Ik zal je de details verder besparen 😉 ) Aangekleed en fris en fruitig op mijn gemakje door het internet gedoold, ook nog tijd voor een onnozel online spelletje en daarna de broodjes gebakken voor onze zondagse brunch.

Ik kan het je aanbevelen; dat was weer eens ouderwets genieten!

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

