Oja, discrimineren…daar wil ik eigenlijk niet aan meedoen.

Zo’n jaar of tien geleden ben ik naar een ‘Love-festival’ geweest. Je kon toen meewerken aan een grote ‘love-wall’ door een klein doek te beschilderen met iets in het teken van liefde. Van alle kleine doeken werd gedurende de dag een hele grote muur gemaakt en mijn bijdrage bestond uit een doekje met de volgende tekst:

God, Allah, Boedha, black, white, yellow, red,
democratic, republican, rich, poor, long, small, thin, thick

Regardless your believes, religion, circumstances, color of skin,
we all need a hart and brain to excist.

You can use these to hate or love,
but we are all human beings in the same piece of universe.

That commonality nobody can deny
and in the end we all have to die.

So free your mind and make the best of it in your own way,
because you only have one chance.

Love, peace, dance, soul, rock&roll…break down the wall.

LET LOVE RULE !!!

Nog altijd sta ik achter deze tekst. Als je mij vraagt waar ik woon, dan antwoord ik ‘op aarde’. Ik voel me niet Indonesisch, omdat ik toevallig een Indonesische (biologische) vader heb. Daarentegen voel ik me ook niet blank, omdat ik ook een Nederlandse moeder heb. Ook voel ik me geen Limburger, omdat ik toevallig in Limburg woon. We wonen met zijn alle op deze aardbol en zullen het toch samen leefbaar moeten houden. Ik ben – net als iedereen – een wezentje op die aardbol. Rascisme is dus voor mij een onbegrijpelijk fenomeen.

Echter zou ik zo graag mensen die voor de PVV stemmen de deur willen wijzen. Diegenen die bij elk vernield bushokje de schuldige zoeken bij de Marokkaanse jongeren, zou ik de plank voor hun hoofd weg willen meppen. Mensen die nog altijd denken dat homosexualiteit een ziekte is, kon ik hun hersenen maar eens hersenspoelen. Wat zou ik graag eens van die zogehete voetballiefhebbers die op de vuist gaan met andere supporters van de bovenste tribune afkegelen. De luiaards die op de bank liggen te mokken, omdat volgens hun de joden het financieel onmogelijk maken een gezonde economie te behouden, zou ik graag persoonlijk van die bank af willen trappen. De mensen die…

Oja, discrimineren…daar wil ik eigenlijk niet aan meedoen.

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

