Zeg gewoon eens hallo (terug). (2)

Het overkomt mij wel vaker dat ik iets zeg of schrijf en naderhand denk ‘hm, helemaal klopte dat ook niet’. Zo heb ik dat ook m.b.t. mijn artikel ‘zeg gewoon eens hallo (terug).

Zo bedacht ik me, dat er vast wel plaatsen op de wereld en ook in Nederland zijn, waar wel iedereen elkaar groet, regen of geen regen. Vervolgens bedacht ik me ook, dat je wellicht geheel onbewust iemand niet groet in het voorbij gaan. Immers kan je volledig in gedachten zijn of geconcentreerd bezig zijn met iets of iemand – in mijn geval, met mijn honden-, waardoor je niet eens in de gaten hebt, dat je iemand passeert.

Soms zit je ff niet lekker in je vel en heb je gewoon geen zin om vrolijk en/of vriendelijk te zijn. En laten we eerlijk zijn; er zijn vast ook personen in je omgeving die je bewust niet groet. Immers blijven we mensen en mensen kunnen elkaar niet aardig vinden om wat voor reden dan ook.

Zo weet ik van mezelf, dat ik moet proberen sommige mensen in mijn omgeving te ontwijken/negeren. Mocht ik namelijk bepaalde personen tegen komen, dan kan het mij gebeuren dat ik behalve ‘hallo’ zeg, ook een pittige mening er achteraan uitflap. Dan vast meer zeg, dan ik had willen zeggen en daar zit hoogstwaarschijnlijk niemand op te wachten.

Mocht bovenstaande voorbeelden niet van toepassing zijn, dan blijf ik wel van mening, dat elkaar vriendelijk groeten in het voorbij gaan de wereld -ook tijdens slecht weer- een stuk vrolijker kan maken.

Dus als het wel even kan, zeg dan toch gewoon hallo (terug).

3 thoughts on “Zeg gewoon eens hallo (terug). (2)

  1. Ik liep vanmorgen iemand straat voorbij, terwijl ik een enorme groeter ben. Kan idd gebeuren. Het kan ook zo zijn dat diegene onterecht dacht dat ik een arrogante trut was. Wat dus niet zo was, ik kwam hem later ook tegen en vertelde hem in gedachten te zijn geweest. No hard feelings achteraf dus. Poeh.

    Like

  2. Welkom op mijn wordpress.ik stel me even voor, we zijn haast 48jaar getrouwd en heben 2 zonen .en een schoondochter en een kleinkind . het lijkt me leuk om je te zien op wordpress fijn weekend gr van cees

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

