Hetero-, homo-, …-seksueel: We zijn allemaal mensen

Mijn oma heeft – toen ze nog leefde – een hondenkennel gehad. Behalve dat het veel werk met zich meebracht, herinner ik me nog één hond speciaal. Joepie, was een reu en was overduidelijk homoseksueel. Liet je deze hond bij de andere reuen naar buiten, dan probeerde hij ze allemaal van achter te bespringen. Zette je Joepie bij de teefjes, niks aan de hand.

In de natuur komt hetero-, homo-, bi-sexualiteit overal voor; Adelaars kiezen hun partner voor het leven, net als de prairie-woelmuis. Er zijn apen die het met ‘jan-en-alleman/vrouw’ doen (van hun eigen soort uiteraard), mannelijke giraffen die orgieën onder elkaar houden. Homosexualiteit komt bij insecten, octupussen, kreeften en nog meer diersoorten voor.

De mens is ook een diersoort. Niet vreemd dus, dat mensen ook als hetero-, homo-, bi-, transseksueel geboren kunnen worden. Hoewel er meer heteroseksuelen mensen lijken te worden geboren, kan ik daar zo snel niks over vinden.

Het lijkt me trouwens vreselijk als je wordt geboren in het verkeerde lichaam. Je voelt je overduidelijk vrouw en je zit in een mannelijk lichaam of vice versa. Normaliter ben ik niet voor het ‘verbouwen’ van je lichaam, maar in dit geval ben ik blij, dat de medische wetenschap al zo kundig is.

Wij mensen plakken graag overal een etiketje op, maar is het nodig om te moeten zeggen ” hallo ik ben Pietje en ik ben homo” ? Dat hoeft een hetero toch ook niet? Mensen die vanuit hun geloofsovertuiging homosexualiteit afkeuren, adviseer ik hun bijbel, koran, etc. nog eens goed te lezen. Kwestie van interpreteren.
Mensen die beweren dat dit iets van de laatste paar eeuwen is, duik eens de geschiedenisboeken terug in. Wat pas echt iets van de laatste paar eeuwen is, is dat wij mensen steeds meer onzin zoeken, om elkaar op te kunnen veroordelen.
Lang leve de beschaving.

Ik begrijp daarom absoluut niet, waarom er nog altijd mensen beweren, dat homoseksualiteit een ziekte is. Zo begrijp ik ook niet, waarom moet worden toegestaan, dat homo-stellen met elkaar mogen trouwen. Tegelijkertijd begrijp ik ook niet, waarom er ‘homo-dagen’ zijn, zoals de ‘gay-parades’. Zover mij bekent, zijn er ook geen ‘hetero-dagen’. Natuurlijk wilt men hiermee duidelijk maken, dat homoseksuelen dezelfde rechten als heteroseksuelen hebben. Het zou echter niet nodig moeten zijn en ik begrijp anno 2012 niet – met alles wat wij mensen nu hebben kunnen ontdekken en kennis die we nu bezitten- dat het nog nodig is.

We zijn allemaal mensen, of je nou onder of boven op deze aardbol wordt geboren. Of je nou wit, zwart, rood, geel of weet ik wat voor huidskleur hebt. We zijn allemaal mensen, rijk of arm. Of je nou op hetzelfde of het andere geslacht valt, of op allebei.

We zijn allemaal mensen.

2 thoughts on “Hetero-, homo-, …-seksueel: We zijn allemaal mensen

  1. Ik heb ook zo’n antipathie tegen die parades en huwelijken. Het zou verboden moeten worden. Omdat het idd idioot is dat er anno 2012 nog verschil is tussen mensen. Overigens ook op andere vlakken. Zo kan een vader die weggaat bij zijn ex en de kinderen meeneemt, geen urgentie krijgen van de woningbouw. Moeders wel. Hoe raar is dat?

    Like

  2. Hm…misschien niet duidelijk genoeg verwoord (of ik begrijp jou verkeerd); ik ben dus absoluut NIET tegen het homo-huwelijk. Ik vind het belachelijk dat dit apart moet worden opgenomen in een wet. Of dat, zoals hier in Nederland, moet worden gezegd vanuit de regering, dat ambtenaars niet meer mogen weigeren homo-stellen te trouwen. Als ik burgermeester was, zou ik zo’n ambtenaar per direkt ontslaan. Maar ja, dat mag dan ook weer niet.
    Idd…verschil man-vrouw is op een aantal gebieden ook te idioot voor woorden.

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

