Onbewoond eiland

Op dagen zoals vandaag, regenachtig met een gure koude wind, zie ik mezelf al helemaal op een onbewoond eiland zitten. Uiteraard ligt dat eiland ergens waar het altijd zo’n graad of 25 is, het regent wanneer ik s’nachts lig te slapen en overdag de zon heerlijk schijnt.

Op die dagen –zoals vandaag- ben ik ‘de mens’ spuug –en spuugzat. Dan zou ik het liefst mijn koffers pakken, ze in de auto proppen, mijn honden achterin de auto zetten, mijn man van zijn werk ontvoeren en in 1 ruk doorreizen naar een onbewoond eiland.

Weg van het nieuws, waarin je dagelijks moet vernemen dat mensen elkaar afslachten vanwege de meest onzinnige redenen. Geen internet meer, waar je filmpjes tegen komt van mensen die andere mensen doelbewust figuurlijk of letterlijk de grond in stampen. Geen berichten meer over de gruwelijke misdaden tegen dieren. Zonder tv, krant, etc.

Het voordeel van mijn wispelturigheid…zodra ik dit bericht heb geplaatst, ben ik ook weer superblij met mijn warme douche, draaiende verwarming, waterkoker voor een lekker kopje thee. Na het lezen van een aantal vrolijke blogjes op het internet, succesverhalen over alweer een gered dier en de zon een poging zie doen de regen te verdrijven, zie ik ook de zon achter de wolken figuurlijk weer.

Maar toch…zo’n onbewoond eiland…

10 thoughts on “Onbewoond eiland

  1. Tja, als je binnen een paar minuten jezelf nou naar zo’n eiland zou kunnen vliegen haha… dat zou fijn zijn, met een knip in de vinger en zo met je billen in het zand ;-).

    Like

  2. Hoelang zou je dat vol houden – mij lijkt het niks..ook als men naar mars zou willen. leuk voor even ..maar dan houd alles verder wel op .
    gewoon thuis en je ding doen lijkt mij.. en leven de vrijheid op onze planeet cees

    Like

  3. Ik opteer dan ook voor de Transporter van Star Trek. Wanneer wordt dat ding nou eens EIN-DE-LIJK uitgevonden? Beam me up Scotty en “hup” op je eiland. Even lunchen aan de Cote. Schoenen kopen in Milaan… Man… Heerlijk 🙂

    Like

  4. Even heen en weer, gewoon als je er zin in hebt, want op zo’n mooie dag als vandaag, zittend met een kop koffie in de zon, kijkend naar de misschien wel 1 van de laatste dassende vlinders, mag dat onbewoonde eiland nog wel even onbewoond blijven :-).

    Like

  5. Af en toe zou ik best eens maandje op zo’n onbewoond eiland willen zitten! Even alle tijd voor mezelf, even lekker tot rust komen zodat de accu echt weer goed opgeladen kan worden, even geen internet, geen telefoon, geen gezeur van wie dan ook maar gewoon een paar goede boeken, hemdjes en korte broeken mee en gaan… Heerlijk lijkt me dat!

    Like

  6. Hoi Patty volgen mijn inschatting zou ik het misschien 2 dagen vol houden,, En dan weer snel terug naar Eigen stekje. maar het ziet er
    wel leuk uit om eens onderwater te kijken .wat daar allemaal leeft ,, Gr Cees

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

