Ben ik nu zo’n uitzondering?

Het verlangen naar een onbewoond eiland lijkt alleen maar groter te worden. Iemand zei tegen me ‘niks voor jou, je bent een mensen-mens’. Misschien dat ik dat ooit was, maar toch echt steeds minder en minder hoor. Het aantal mensen in mijn omgeving, die er dezelfde normen en waarden op nahouden, lijkt steeds meer te verkleinen. Rascisme, discriminatie…het lijkt alleen maar toe te nemen.

Een computerspelletje vergelijken met gay-sex vind ik NIET grappig. Dan ben ik maar ‘te gevoelig’.

Een nieuw hondenras starten, omdat je je eigen rashonden als fokker blijkbaar niet onder controle kan houden, vind ik van de pot gerukt. Moet je al zo nodig fokken, ga dan voor een bestaand ras, dat je wel aankan. Er is (helaas) meer dan genoeg keuze.

Mijn hond een schop willen geven, omdat je stomdronken bent, je zintuigen overduidelijk verdoofd en je dus mijn hond niet ziet aankomen lopen in het donker en je schrikt, vind ik te zot voor woorden. Had je de hond geraakt, dan had ik nu in het gevang gezeten. Nou, dat moet dan maar.

Voor de zoveelste keer moeten omlopen, omdat er weer een stel jongeren het leuk vindt glazen flessen kapot te gooien, mensen de ontlasting van hun viervoeters niet opruimen. Ik word het zo spuugzat.

Het gedoe in de politiek in de USA…weet men nog wel waarom het eigenlijk gaat? In ieder geval niet om elkaar door het slijk te halen, voor een stem meer of minder. Niet dat Nederland zo geweldig bezig is. Ik hoop van harte dat het kabinet VVD-PVDA er komt. Ja, je zult het dan eens niet eens zijn met een besluit, maar er worden dan tenminste weer besluiten genomen. Water bij de wijn doen heet dat en dan kunnen we in ieder geval weer door.

Mensen die….laat ook maar. Ik ga eens onderzoeken of er nog een onbewoond eiland voor een betaalbaar prijsje te krijgen is. Of een hutje op de hei. Of een grot diep onder de grond.

Ik vraag me echt steeds vaker af; ben ik nu zo’n uitzondering?

5 thoughts on “Ben ik nu zo’n uitzondering?

  1. Ik maak me ook regelmatig druk. Maar om heel andere zaken dan jij. De toenemende agressie die ik meemaak, het bedreigen, het niet-opvoeden van kinderen, mensen die rotzooi op straat gooien, voeten op de bank van de trein leggen, geen deuren openhouden….. AARRGGHH! (ik kan nog wel even door gaan hoor ;))

    Like

  2. Nee hoor, geen uitzondering, maar 1 van, die zich – gelukkig nog druk maakt om…..
    Ik moet er niet aan denken dat we daarmee zouden stoppen, stel je voor, dan wordt het helemaal een zooitje en gaat het onbewoonde eiland wel degelijk trekken. Nee hoor, laten wij dan maar gewoon degene zijn die zich nog druk maken, natuurlijk in het redelijke, en voorlopig de bruggen bouwen; iemand moet het doen toch, dus ik blijf nog even 🙂

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

