Rare gewoontes

Ik betrap mezelf de laatste tijd regelmatig op rare gewoontes. Als de wc-rol andersom hangt dan ik hem normaliter hang, dan draai ik hem om. Ga ik de deur uit, dan heb ik minstens drie keer gecontroleerd of ik mijn huissleutels wel bij me heb. Een tijd terug was ik vergeten het gas onder een pan uit te draaien na het koken. Resultaat een zwaar aangekoekte pan en wekenlang tig keer controleren of ik het gas nu wel echt heb uitgedraaid.

Zo zeg ik altijd ‘ben niet bijgelovig’, maar spannende gebeurtenissen deel ik pas, als ik zeker weet wat de uitkomst is. Als het niet anders kan, loop ik onder een ladder door. Als het niet persé nodig is, loop ik er toch liever omheen. Een zwarte kat die in het donker voor me langs schiet, bezorgd me toch ietwat rare kriebels.

Uiteraard zijn dit soort rare gewoontes op onbewuste en bewuste angsten gebaseerd. Het idee na een wandeling terug te komen en voor gesloten deur te staan, je huis zal maar in de fik vliegen door je onnozelheid, of dat bijgeloof zal toch eens uitkomen en er overkomt je iets naars, omdat je toch onder die ladder doorliep.

Dan toch maar die rare gewoontes.

7 thoughts on “Rare gewoontes

  1. Niet raar hoor, ik doe het ook. O ja: als je bij mij bent en je draait de rol om, krijg je ruzie met me. Ik heb een schoonmoeder die zo ongeveer alles corrigeert wat ik doe. Uiteraard hangt mijn rol ook nooit goed 😉

    Like

  2. Dat van die wc-rol omdraaien doe ik ook en alles dubbel controleren ja… vooral als we een weekend weggaan of met vakanties, dan controleer ik tig keer of we alles wel bij ons hebben terwijl dat nog nooit is misgegaan maar ja, het zal je maar gebeuren dat je je paspoort of sleutels bent vergeten…

    nooit is misgegaan

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

