Natuurlijk vrouwelijk

Een paar weken geleden keek ik uit het raam en zag tot mijn verbazing, dat de zon volop scheen en tegelijkertijd sneeuwde het. Vorige week was het hier nog plus 16 graden; een week later loop ik weer met muts, sjaal en handschoenen door de sneeuw te ploeteren. Vanmorgen liep ik met mijn honden naar buiten en zag dat de sneeuw gelukkig weer aan het verdwijnen was. Een uurtje later kwam ik onder de douche vandaag en zag dat er ondertussen 3 cm sneeuw gevallen was. De natuur is dit jaar wispelturiger dan voorheen.

Ik ben geen gelovig mens m.b.t. godsdienst, echter geloof ik wel in de kracht van de natuur. Wanneer ik weer eens een bezoek aan zee breng, dan voel ik die kracht meteen om mij heen. Met blote voeten door de aanrollende golven lopend, de wind door mijn haren heen waaiend, de zilte lucht opsnuivend; die kracht brengt me altijd tot rust.

In de zon langs weilanden wandelen of door het bos, luisterend naar de geluiden van de natuur, genietend van de om mij heen dartelende honden, brengt mij vaak inspiratie.

Wanneer de zon achter de wolken is verdwenen, het er donker en guur buiten uitziet, dan kan ik zomaar ineens in een sombere bui schieten.

Krachtig, rustgevend, inspirerend, somber, wispelturig: Yep, de natuur is vrouwelijk.

5 thoughts on “Natuurlijk vrouwelijk

  1. Tja, als je het zo brengt dan moet ik het wel met je eens zijn! Hopelijk komt vrouw natuur er dan snel achter dat wij vrouwen toch echt de lente/zomer nu hard nodig hebben!

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

