Het dorpse leven

In het dorp waar we nu sinds een paar maanden leven, wonen zo ongeveer 800 mensen. Waar je ook het dorp uit gaat; dat is binnen vijf minuten lopen mogelijk. Met mijn honden wandel ik dagelijks door en om het dorp heen en regelmatig vraag ik me af waar die 800 mensen dan zijn.

Ik kom elke dag dezelfde personen met of zonder hond tegen, zie elke dag dezelfde personen hun kinderen naar school brengen en weer ophalen. Op zondag bezoekt een man of twintig de kerk en ook dat zijn -zover ik kan begluren- dezelfde mensen.

Binnen tien minuten met de auto in een groter dorp met de broodnodige winkels, bank, kapper, etc. Ook de huisarts is binnen tien minuten bereikbaar en grotere steden voor wat meer vertier kom je al op twintig minuten rijden tegen. Binnen de hele gemeente waar ons dorp onderdeel vanuit maakt, staat maar 1 stoplicht!

Merendeel van het dorp groet vriendelijk, we hoeven niet meer te zigzaggen door kapot glas, hondenontlasting ligt hier ook nauwelijks op de stoep. Het valt gewoon echt op hoe schoon dit dorp is. Dankzij onze vrijstaande woning geen overlast van irritante burengeluiden meer. Als ons huis niet naast de kerk zou staan -jehiemig dat een kerkklok zo hard luidt, hadden we ietwat onderschat, gaan we ook echt niet aan wennen – en de tuin een stuk groter zou zijn, zouden we hier nog jaren en jaren heerlijk kunnen leven.

Anyway…die 800 inwoners. Ik schat dat ik er inmiddels zo’n 50 nu heb begroet, ontmoet, begluurd. En zij mij. In de zomer gaat hier een groot dorpsfeest plaatsvinden. Feest is meestal een goed plan, maar ik ben vooral benieuwd naar die andere 750 dorpelingen 😉

4 thoughts on “Het dorpse leven

  1. Je zou verwachten dat je zowat iedereen wel een keertje voorbij ziet komen maar dan blijkt zo’n dorp toch groter te zijn dan verwacht…

    Like

    • Ja, maffig eigenlijk 🙂
      Maar er is nu een heuse kermis gaande, direct achter ons huis, dus dan zal ‘t dorp neem ik aan wel grotendeels uitlopen en kan ik eens goed gluren hihi

      Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

