Ik word een struisvogel

De laatste jaren houd ik mij bezig met onderwerpen als waarheid, wijsheid, balans, mijn doel op deze aardbol, ons doel op deze aardbol…Allemaal -meestal vragende- kronkels schieten continu door mijn hoofd, maar de antwoorden die ik vind veranderen ook weer continu. Voor iemand die alles wil weten en het liefste NU kan dit nogal vermoeiend zijn en soms word ik er zelfs moedeloos en een ietsiepietsie hopeloos van.

Menig mens lijkt tevreden met een leven van eten, werken, huishouden, tv kijken, bezoekje bij familie of vrienden, dagtripje, vakantie, slapen en een of andere hobby of sport, … Ik denk regelmatig ‘is dat alles?’ Het is niet zo dat ik alleen maar ‘serieus’ wil zijn en me hele dagen met allerlei (wereld-)problemen wil bezig houden. De hele wereld ‘redden’ gaat sowieso niet in je eentje, alhoewel er wel mensen zijn die toch aardig ver komen of gekomen zijn in hun poging.
Echtgenote, toegewijd eigenaresse van twee honden, familielid, vriendin zijn en eten, slapen, huishouden, etc. zijn ook belangrijke dingen, begrijp me niet verkeerd. Echter ben ik niet iemand die zich ‘alleen maar’ met haar eigen kleine wereldje bezig houdt/wil bezighouden.

Nu had ik een paar jaar geleden bedacht te gaan focussen op 1 gebied; in het bijdragen aan een beter welzijn voor honden. Mijzelf omgeschoold en inmiddels ben ik homeopatisch dierentherapeut, dierenverzorger, energetisch dierentherapeut, heb ik een eigen website gemaakt met allerlei informatie, geef ik zo nu en dan gratis advies, mijn eigen bedrijfje gestart en weer gestopt, omdat ik niet commerciëel genoeg ben, een blog met informatie gestart en blijf continu zoeken naar nieuwe informatie op het wereldwijde web.

Behalve veel interessante informatie word ik ook overspoeld door dierenleed. Gruwelijke dingen kom ik dagelijks tegen en het voelt elke keer weer alsof er een stukje in mezelf sterft. Woede, verdriet, onbegrip, machteloosheid wisselen zich af: Hoe is het toch mogelijk dat mijn mede-diersoort dit andere diersoorten kan aandoen. Hoe is het toch mogelijk dat veel van mijn mede-diersoorten ‘de mens’ hier niks tegen doet. Het naast zich neerlegt en doorgaat met hun leven van eten, werken, huishuiden, tv kijken, en, en, en…
Dat is dan 1 gebied waar ik me op gefocussed heb. Laat staan al die andere ellende die mensen elkaar aandoen. Doelbewust. Omdat je een ander geloof hebt, een andere huidskleur, een andere visie, rijker of armer bent. Steeds vaker ook zonder reden; zinloos geweld.

Steeds vaker schaam ik me voor mijn medemens. Voel ik me verdrietig, word ik boos, begrijp ik er gewoonweg niets meer van en die machteloosheid…WUHUU!

Recentelijk heb ik een besluit genomen: Ik ga een tijdje mijn kop in het zand steken. De ellende ontwijken, proberen van me af te laten glijden, naast me neerleggen. Het stukje egoïsme dat in elk mens schuilt naar boven zien te halen. Even alleen echtgenote, toegewijd eigenaresse van 2 honden, familielid, vriendin zijn. Eten, huishouden, tv kijken, slapen, en, en, en.

Ik word een struisvogel.

4 thoughts on “Ik word een struisvogel

  1. Om die reden kijk ik al 10 jaar geen nieuws meer. Ik lees elke dag (online) kranten en kies wat ik wil weten en lezen. Is voor mij een stuk rustiger dan al die ellende. Ik trok het me ook aan.

    Like

    • Zoals ik al schreef; ik ga een tijdje mijn kop in het zand steken…Een tijdje is bij mij 10 dagen, heel misschien 10 maanden, absolúút geen 10 jaar.
      Het gaat zich ook niet zo zeer over het me aantrekken, maar even de puf niet meer om mee te helpen aan verandering ten goede 😉

      Like

  2. Tja, ik snap je, en even onderduiken is volgens helemaal niet erg. Tenslotte moet ‘meehelpen aan een beter wereld, in welke vorm dan ook, je energie opleveren ipv leegzuigen. Ik zou dus zeggen; groot gelijk Patty en als je de energie (weer) hebt, doe je toch vanzelf weer waar je goed in bent, want dat maakt jou jij 🙂

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

