Ik haat …

Soms wilt het me nog steeds wel eens gebeuren, dat ik uitroep “ik haat …” Het is een beetje blijven hangen uit mijn kindertijd. Haat is een extreem gevoel. Wanneer je de betekenis opzoekt, dan kom je ‘gevoel van vijandschap jegens iets of iemand tegen’, ‘gevoel van diepe afkeer en woede’ en soortgelijke betekenissen. Als kind -hoewel ik een vroegwijs kind was- besefte ik echter nog niet helemaal, wat de impact van het woord haat kan zijn. Dat het wel verband hield met dingen of mensen die je echt niet leuk vind, dat begreep ik wel; in mijn dagboek had ik dan ook een lijstje met dingen, die ik van uit het diepst van mijn hart haatte:

dagboekfoto

Grappig om terug te lezen. Koffie lust ik nog steeds niet; ik haatte koffie destijds omdat het me altijd lukte met koffiepoeder te strooien en er een bende mee te maken, die ik dan zelf moest opruimen. Hoe gemeen! Ik moest immers ook al koffie zetten, terwijl ik het zelf niet dronk.
Eieren vielen regelmatig -ff afkloppen- dat komt gelukkig niet meer zo vaak voor.
In winkels begeef ik me nog altijd niet graag en water vind ik ook niet lekker. Zelfs nu ik het niet meer verplicht hoef te drinken i.p.v. een glaasje fris haha.
Afwassen is nog steeds niet mijn favoriete bezigheid, gelukkig bestaan er tegenwoordig afwasmachines.
Voetballen haatte ik, want dat was een stom jongensspel. Later vond ik het leuk, omdat ik het gezellig en zeer fanatiek samen met mijn nieuwe stiefvader kon bekijken. Nog later vanwege Marco van Basten, zwijmel zwijmel. Als tiener haatte ik het weer, omdat Studiosport gelijktijdig met Melrose Place en 90210 werd uitgezonden. Hoe happy ik was met de komst van de video-recorder! En uiteraard moest mijn vader zijn sport maar opnemen, hihi.
Ik haatte ook nogal wat personen, maar dat laten we maar lekker in het verleden rusten.

Wanneer ik nu weer zo’n lijstje zou maken, dan staan er nog een paar dezelfde dingen op. Echter zó’n afkeer heb ik er nu ook weer niet van, dus ik zou nu het lijstje beginnen met ‘ik heb een hekel aan’.

Alhoewel… 😉

8 thoughts on “Ik haat …

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

