Voorbereiding verhuizing naar Duitsland

Afgelopen zaterdag het ‘Mietvertrag’ getekend, nog wat dingen extra goed bekeken in het duitse huis en we kunnen nu serieus aan de slag met de voorbereiding van onze verhuizing naar Duitsland. De checklist erbij gepakt, die we vorig jaar hadden gebruikt voor onze verhuizing van stad naar dorp binnen Limburg. Immers komt het nu op hetzelfde neer allemaal, alleen ga je je nu aanmelden, inschrijven, bekend maken bij duitse instanties, bedrijven, en dergelijke.

Kreeg ik gisteren toch even een kleine paniekaanval. Ik was o.a. op de site van de gemeente in Duitsland aan het neuzen en kwam allerlei duitse termen tegen. Jehiemig! De vertaalsites weten ze ook niet allemaal te vertalen, aaaaah! Vervolgens keek ik op mijn timetable…

timetable

Nog maar tien weken en dan is het januari! Wederom; aaaaah ! Ik heb vervolgens onze honden mee naar buiten genomen en na een wandeling in de heerlijke herfstzon, eerst het laatste stukje van onze moestuin winterklaar gemaakt. In de buitenlucht kwam ik (gelukkig!) weer tot rust. Dankzij de decadente en zeer luxe regeling via het bedrijf van mijn manneke hoef ik niet zelf in te pakken en wordt onze gehele inboedel naar ons nieuwe huis in Duitsland gebracht. Als ex allround admistratief medewerkster en management-assistente zijn alle administratieve taken -als ik er even goed voor ga zitten – op een dag in gang gezet. Dan is het nog maar een kwestie van in de gaten houden, of alles gaat zoals het moet gaan en het huis hier kamer voor kamer opruimen, poetsen en besluiten wat ik zelf wil inpakken. Ik ben wellicht een preutse ouderwetse tante; mijn ondergoed pak ik zelf in hoor!
S’avonds kwam mijn manneke bijtijds naar huis en dankzij zijn relativerend talent verdwenen ook de laastse paniekkriebeltjes. Vanmorgen stond ik dus weer op met goede moed; verder met de voorbereiding, op naar ons nieuw avontuur 🙂

4 thoughts on “Voorbereiding verhuizing naar Duitsland

  1. Gaat je lukken hoor 🙂 en voor je het weet, hebben de verhuizers (excl. jouw ondergoed) alles ingepakt en overgehuisd en ben je aan het genieten van je nieuwe huis en alles wat daarbij hoort… samen met manlief en de ‘beestenboel’ :-).

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

