Je gevecht kiezen

De laatste maanden ben ik bezig met een persoonlijk plan. Zo ben ik begonnen mijn voedingspatroon aan te passen door steeds meer pure natuurlijke voeding naar binnen te schuiven. Binnenkort ga ik naast het wandelen hier in de bergen ook Tae-bo weer oppakken, want mijn honden worden ouder en kunnen geen mega-lange wandelingen in deze bergen meer opbrengen. Omdat ik er sterk van ben overtuigd, dat lichaam en geest nauw met elkaar verbonden zijn, ben ik ook bezig met veranderingen ten goede voor mijn hersenpannetje.

Ik ben en blijf een kruidje-roer-me-nietje; dat is soms frustrerend en heel vermoeiend, omdat ik daardoor regelmatig heen en weer schiet van het ene uiterste naar het andere qua met name emoties. Ik ben -gelukkig- geen type om in een depressie te raken. Ja natuurlijk kan ik eens een flink depri zijn, maar welk mens niet. Jaren geleden hing er een burnout boven mijn hoofd, echter besloot ik een stapje terug te nemen op de werkvloer, wat extra ontspannende dingen te doen en na een paar maanden was ik mijn happy zelf weer. In die maanden leerde ik steeds meer te accepteren, dat ik een kruidje-roer-me-nietje ben, waardoor ik wel eens vervelend voor mijn omgeving kan zijn en dus ook voor mezelf.

Ik heb er al eerder over geschreven; ik ben geen heilig boontje, ik maak me ook schuldig aan hypocrisie en ik zal me altijd zorgen blijven maken over de wereld om mij heen. In het vorig artikel heb ik die zorgen weer eens van me af geschreven. Deels omdat ik daar o.a. mijn blog ooit voor ben begonnen. Niet alleen schrijven over zoetsappige en/of oppervlakkige onderwerpen, ieder zijn ding hoor, maar dat past niet bij mij. Ik schrijf over alles wat dit wezentje op deze aardbol bezig houdt.
De andere reden voor het schrijven en plaatsen van dit artikel was en is; om het gewoon nog een keer de wereld in te gooien. Mensen wakker schudden en houden; onverschilligheid, je ogen sluiten, is naar mijn mening niet de oplossing. Dat kan een tijdje even goed voor je zijn, ook ik ben regelmatig even een tijdje een struisvogel geweest. Echter vind ik dat je als wezen op deze aardbol mede verantwoordelijk bent voor diezelfde bol, de wereld om je heen. Want hoe kan je immers je mening ergens over geven, delen, als je je niet verdiept in de wereld en in alles wat met die wereld te maken heeft? Het leven, de wereld, gaat gepaard met lief én leed en je hebt beiden nodig om te kunnen halen uit het leven wat er voor jou inzit.

Uiteraard realiseer ik me terdege, dat je in je eentje niet alle wereldse problemen kan oplossen. Het leven is te kort, om alleen maar depri te zijn. Een dag heeft te weinig uren om met alles te gelijk bezig te zijn. Je zult dus keuzes moeten maken. Keuzes die op het moment dat je ze maakt goed voelen, zodat je er later geen spijt van hoeft te hebben, want het is de juiste keuze op dat moment. Zo heb ik er gister voor gekozen nog een laatste keer mijn zorgen te delen op dit blog over de wereld in zijn algemeen.
Vanaf vandaag ga ik naast het genieten van het prachtige leven dat ik nu leid -waar ik hard voor heb gevochten om dat te kunnen leiden- en me focussen op een paar brandhaarden die zich op de wereld afspelen. Een keuze maken in de gevechten die ik wil aangaan, de hele oorlog winnen op je eentje lukt immers niet.

Uiteraard blijf ik mijn dagelijkse leventje hier regelmatig updaten, maar zullen er ook artikelen blijven verschijnen die misschien niet iedereen aanspreekt. Mijn nieuwe uitdagingen worden; accepteren dat niet iedereen je mening deelt, dat niet iedereen je kan of wil begrijpen, dat je ervoor kan kiezen iets niet te plaatsen, dat je ervoor kan kiezen niet te reageren. Ondertussen mijn eigen normen en waarden, principes, mijn kern, het kleine meisje in mezelf niet verliezen. Niet alleen zorgen voor een gezonder lichaam, maar ook voor een gezonde geest en bovenal; mezelf blijven.

Een kruidje-roer-me-nietje.

 

2 thoughts on “Je gevecht kiezen

  1. Keuzes maken, van en voor jezelf… ‘toevallig’ zei pas nog iemand tegen me dat ook dat alles te maken heeft met lief zijn voor jezelf en niet meer de hele wereld willen pleasen 🙂 mooie weg, mooi proces met hopelijk voor jou ook heel veel geniet- en wauw-momenten! xx

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

