Blogartikel nummer 100

Een mooie gelegenheid om mijn 100ste blogartikel over een van mijn grootste passies te laten gaan; muziek.

Van jongs af aan heb ik altijd de radio aanstaan als het kan. 3FM is mijn zender en met Stenders en van Inkel, Curry en van Inkel, Stenders vroeg, alles daar tussen tot en met de ochtendprogramma’s van Giel Beelen stond ik op en ging ik naar school. Zodra ik thuis was en weer op mijn kamertje vertoefde, ging de radio weer aan. Toen de cassettebandjes kwamen, begon ik favoriete liedjes op te nemen en me regelmatig flink te ergeren aan die kletsende dj’s, hahaha. Tegenwoordig zet ik steeds vaker Sky Radio op. Mijn eerste eigen LP was van Madonna en een singeltje -dat uit de tijd stamde dat mijn moeder en bio-vader een cafe runde- van Ram Jam “Black Betty” heb ik grijs gedraaid.

Mijn muzieksmaak varieert nogal: George Michael, Whitney Houston, Spandau Ballet, Il Divo, Faithless, Mobi, Bon Jovi, Aerosmith, Metallica, Nirvana, Pink Floyd, Santana,  The Police, Tina Turner, Ella Fitzgerald, BB King, Guy Forsyth, The Temptations, Michael Jackson, Justin Timberlake, Pharell Williamse… Klassiek, Blues, Jazz, Pop, Rock, soms hier en daar ook best wel wat extremers; naar gelang mijn ‘mood’ zet ik er een cdtje van op. Schlagermuziek is niet echt aan mij besteedt en industriele rock, trash / groovemetalbands -zoals bijvoorbeeld Nine Ince Nails en Sepultura- mag mijn manneke luisteren als ik er niet ben 😉

Mijn eerste (stief) vader gaf me blokfluitles en jaren later zangles. Als kind zat ik al vlak bij het podium naar een band te kijken, waarin mijn vader zijn fantastische talenten ten gehore bracht. Via mijn tweede (stief)vader kwam ik in aanraking met Sade, UB40, maar helaas ook (sorry Pa) met Vanessa. Daar plagen we hem tot op de dag van vandaag nog mee.
Als kind van drie liep ik op Pinkpop rond, waar ik pas zo ongeveer 30 jaar later nog een paar keer vertoefde. Vanaf mijn twintigste ging ik een aantal jaren naar Blues-festivals in Limburg. Ok, die op driejarige leeftijd herinner ik me niet meer, maar de andere festivals; geweldige herinneringen 🙂

De film van Prince (heet ie tegenwoordig weer zo?) ‘Purple Rain’ vond ik geweldig. Ik kijk ook graag documentaires over muziek, de laatste die ik zag over Freddy Mercury was enorm indrukwekkend. Oudjaaravond worden er meestal fantastische concerten uitgezonden en ik kan dan tot diep in de nacht kijken naar Robbie Williams, Pink, Beyonce, etc. Als het even kan beluister ik op 1 januari het nieuwjaarsconcert. Van mijn grootvader over gegaan op mijn moeder, vervolgens op mij 🙂

Mijn manneke en honden zijn er gelukkig aan gewend geraakt, dat ik regelmatig een ‘muziekuurtje’ inlas en al mijn favoriete liedjes de revu passeren. De katten die ik vroeger had, lieten me weten, wanneer ik vals zong en ons Nikki geeft tegenwoordig aan, wanneer ik te idioot meedans, hihi

Een mooie zwarte piano staat nog op mijn verlanglijstje, maar je moet natuurlijk ook wat te dromen over houden 😉

Mijn all-time favoriete zangeres is Barbra Streisand. Een fase afsluitend (zie mijn vorige twee artikelen), mijn 100ste blok vierend, een prachtige tekst door haar gezongen:

Somewhere  (video you-tube)

Someday, somewhere
We’ll find a new way of living
We’ll find a way of forgiving
Somewhere…

There’s a place for us
Somewhere a place for us
Peace and quiet and open air
Wait for us
Somewhere…

There’s a time for us
Someday there’ll be a time for us
Time together with time to spare
Time to learn, time to care
Someday, somewhere
We’ll find a new way of living
We’ll find there’s a way of forgiving
Somewhere…

There’s a place for us
A time and place for us
Hold my hand and we’re halfway there
Hold my hand and I’ll take you there
Somehow…
Someday, somewhere…

 

2 thoughts on “Blogartikel nummer 100

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

