Dankbaar

Vandaag is het Thanksgiving Day in de Verenigde Staten (van Amerika). Behalve de Amerikaanse gemeenschap doen we normaliter hier in Nederland en Duitsland er niet aan mee. De Indianen beschouwen deze dag zelfs als het begin van een tragisch proces waardoor zij hun land kwijtraakten, en hun populatie werd gedecimeerd. (bron Wikipedia)

Hoewel ik geen fan ben van het commerciële, dat tegenwoordig steeds meer aan feestdagen gekoppeld is en ik het enorm hypocriet vind om een kalkoen gratie te geven op deze dag, zodat hij of zij niet in de oven belandt ( of je eet kalkoen of je eet hem niet… sta achter je keuze, punt) vind ik het wel mooi om aandacht te besteden aan personen en/of gebeurtenissen waar je dankbaar voor bent.

Zo ben ik super dankbaar voor mijn manneke. Heel cliché, maar echt de rots in mijn branding.
Dankbaar voor de dierbaren die me, ondanks de afstand tussen onze berg en hun plekjes in Nederland, toch weten te vinden per mail, telefoon, whatsapp en als het even gaat zelfs tot hier komen rijden.
Dankbaar -niet bijgeloving, maar toch ff afkloppen- dat mijn hondenbollen, ondanks dat de 1 een zwak spijsverteringsstelsel heeft en de ander al bijna 2 jaar in reservetijd leeft, nog altijd ons verblijden met hun trouwe, lieve en ondeugende aanwezigheid.
Dankbaar dat de dierbaren die met hun gezondheid kampte weer beter en/of aan de betere hand zijn. (Hard aan het duimen voor diegenen die nog aan het knokken zijn, of al weten dat ze moeten gaan knokken!)
Dankbaar dat ik de woorden weer weet te vinden en op te schrijven, zodat ik weer van alles kan delen op deze site.
Dankbaar voor de prachtige plek waar ik nu mag wonen, met name door het harde werken van mijn manneke.
Voor nog best veel meer dankbaar, maar bovenstaande zijn toch wel de belangrijkste.

Al bedenk ik me nu de allebelangrijkste ‘dank’: Dat ik me in een positie bevindt, waardoor ik uberhaubt dankbaar kan zijn 😉

4 thoughts on “Dankbaar

  1. Ik heb regelmatig Thanksgiving. Zie zulke nare dingen op mijn werk, dat ik regelmatig even mijn zegeningen tel. Erg belangrijk om dingen niet als gewoon of voor lief te nemen.

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

