Langzaamaan richting de vakantie

Afgelopen week was een vermoeiend weekje…Mijn manneke zat een paar daagjes in Berlijn, onze Nikki sliep de hele week nauwelijks s’nachts, het was koud,vies, nat en dus slopend weer als je er regelmatig doorheen moet met je hondenbollen en om de week toepasselijk af te sluiten, zat zondagochtend het riool weer eens verstopt.
Er waren ook mooie en happy momenten, die zijn er immers altijd. Zo’n blog is dan erg handig om er nog eens even bij stil te staan 😉

Ik ben al bijna vier maanden van de cola “af”, maar met het eten gaat het nog niet zoals ik wil. Afgelopen week besloot ik weer eens gezondere dingen naar binnen te schuiven. Zo’n omeletje blijft toch errugh lekker 🙂
Lunchdec14
Ik blijf het prachtig machtig vinden, hoe natuur zich weet aan te passen. Ondanks ijskoude nachten en dus maar een paar keer per dag warmte van de verwarming, heb ik al 1 rode tomaat in mijn binnenmoestuin!
tomaatdec14
Je manneke is naar de drogist geweest en komt met dit terug:
Duitstandenborstel
Automatisch toch Nederlands lezend en niet meteen de vertaalslag makend, had ik bij die tekst echt nooit een electrische tandenborstel bedacht hahaha.
Duitstandenborstela
De radio staat hier een groot deel van de dag aan en ondanks dat Kerst zelf me niet veel (meer) zegt, ben ik dol op Kerstliedjes. Ok, het is wel zo lekker om dan af en toe een nummer van Nirvana, Metallica, of Aerosmith te horen, maar er zijn inmiddels toch heel wat prachtige Kerstnummers gemaakt. Zelfs de zoetsappige liedjes ‘Last Christmas’ van Wham; love it!
Dus met dat soort muziek op de achtergrond ging ik met de Winterfeest-met-een-toefje-Kerst-versiering aan de slag. Less is more en ook geen levende bomen meer willen omhakken -naast het feit dat ik ze echt belachelijk duur vind en ik het veiliger vind zonder ivm onze honden- geen Kerstboom in ons huis, maar ook dit jaar weer een slinger. Bestaande uit een witte takachtige lichtsnoer, nep-groen, uilen, zilvere sterretjes, drie ballen met groene veertjes erin en de kerstmannetjes hier en daar om een lampje heen.
Kerst2014deca Kerst2014decb
Verder nergens geen glimmende kerstballen, behalve op de kast twee handgeblazen bollen met een engel erin. Ik kon ze in de aanbieding krijgen, een beetje kitsch (maar dat mag rondom de feestdagen vind ik), dus nam ik ze mee. Ik had al in de gauwigheid gelezen, dat er ook verlichting in zit…Het is een kwestie van smaak, maar de verlichting in de bollen deed me aan de roze buurt in Amsterdam denken. Ze staan dus prachtig te wezen op de kast zonder licht 😉
Kerst2014decd
Behalve de Kerstmannetjes in de Winterslinger een plekje voor de Kerstspulletjes, die ik ook echt een keer wilde ophangen.

Kerst2014decc
Deze week nog zonnetjes maken om a.s. zaterdagavond stil te staan bij de Winterwende en dan is onze feestversiering compleet. 🙂
Mijn manneke nog een paar daagjes op dienstreis, nog een paar daagjes werken op kantoor, duimen duimen duimen dat onze Nikki net zoals vannacht blijft doorslapen (by-the-way haar poot is helemaal genezen), nog wat artikelen schrijven en knutselen aan mijn nieuwe projekt en dan:

vanaf vrijdagavond twee weken vakantie samen hier op de berg!
Het aftellen is begonnen 😉

7 thoughts on “Langzaamaan richting de vakantie

  1. Dat met dat ‘gezond eten’ lukt hier ook niet zo Patty, ach, ja… wat zal ik zeggen 🙂
    Ik wens je in ieder geval een mooie week met hopelijk goede nachten voor Nikki… en voor jullie natuurlijk ook :-). Dikke knuffel van hier en geniet van het kerstgebeuren alvast!

    Like

    • Toch blijf ik het raar vinden hoor; je weet dat het gezonder en dus beter is en toch….;-)
      De tweede nacht door kunnen slapen; hoera!
      Dikke knuffels terug!

      Like

  2. hallo patty en Jarno ik hoop het voor jou dat het goed gaat met nikki dat hij goed doet slapen en dat het vlug vrijdag wordt dan is er vakantie en wel verdiend hier gaat alles zijn gangetje was leuk die opschrift van de tandenborstel ik wens jullie al een mooie vakantie toe en de groetjes en een dikke knuffel van mamian

    Like

  3. Heerlijk, die Winterzonnewende. Bij ons gaat altijd pas met Yule (21ste) de lichtboom in de kamer. Een van mijn dochters zat zonet al te zeuren dat we altijd zo laat zijn ;o) Vroeg genoeg, vind ik.

    By the way: je geest heeft tijd nodig om iets in te prenten, dus ook ‘gezonde gewoonten’. Het lichaam is zo gewend aan ‘ongezonde dingen’ dat je daar zin in blijft houden. Zeg maar verslaafgedrag, hoe onschuldig ook. Dat moet het ook gaan doen bij gezond eten (en dat doet het lichaam heel duidelijk, echt waar! luister maar eens goed! Maar die geest wil vaak niet mee….. En dan ga je je weer schuldig voelen en stom en ga je stressen… en die psychische stress ‘gezond en ongezond’ is nog Ongezonder dan dat ongezonde eten ;o)) Ontspannen en langzaam gezonde gewoonten introduceren naast je ‘gewone’ eten en dat heel relaxed (zonder jezelf te forceren) blijven doen en er niet over in zitten als het niet lukt!

    En die omelet zit er inderdaad heeeerlijk uit!

    Like

    • Helemaal met je eens hoor. Sta er gewoon van te kijken, hoe verslavend veel dingen toch blijken te zijn. Maar ik kom er wel, stap voor stap 😉

      Oja, wilde ik je nog laten weten: op een heel ander vlak heeft jouw blog mij geholpen; een puzzelstukje dat ik miste 😉 Nogmaals dank!

      Hoe fijn te weten, dat ik de winterzonnewende-viering met zulke inspirerende mensen deel 🙂

      Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

