Goed zijn voor jezelf

Als er iets is, waar menig mens niet goed in is, dan is het wel ‘goed zijn voor jezelf’. Je laten beïnvloeden door anderen, ook al druist het tegen je eigen principes in. Niemand willen en dus eigenlijk durven kwetsen, ook al is het beter voor jezelf. Weten dat bepaalde voeding niet goed voor je is en toch ‘ach, die ene keer, kan toch niet zo kwaad?’. Etcetera, etcetera.

Het overkomt mij ook en ik probeer regelmatig mijzelf te evalueren. Zo heb ik – en jehiemig wat was het moeilijk- afscheid genomen van een stukje verleden. Daar horen helaas ook een paar personen bij, die me altijd dierbaar zullen blijven. Echter wanneer je je realiseert, dat je niet meer jezelf kan zijn in de nabijheid van die personen en/of door die personen, dat liefde dreigt om te slaan in ‘hekel hebben aan’ en misschien zelfs wel haat, dan kan je beter de deur sluiten. De manier waarop ik die deur sloot, ben ik niet trots op. Een felle reactie op de pijn die weer eens boven kwam drijven, maar ik sta wel achter mijn beslissing. Dat wordt niet altijd begrepen, dat mag, dat is ook goed. Een deur sluiten, betekent niet automatisch ‘uit je hart gooien’, maar betekent partij kiezen voor jezelf, je verleden achter je laten. Begrijpen dat het verleden je heeft gevormd tot wie je bent, leven in het heden, richtend op de toekomst.

PauloCoelho

Ruim vijf maanden geen cola meer gedronken en afgelopen week toch weer een aantal glazen. Over van een feestje, ik had een verstopping en ik dacht ‘ach, waarom ook niet’. Het smaakt niet meer zo lekker als voorheen en i.p.v. cola gaan drinken om van je verstopping af te komen, lijkt het me beter voor mezelf om te zorgen dat ik geen verstopping meer krijg.
Door de studie die ik nu volg, leerde ik dat zelfs in yoghurt suiker zit. Geen toegevoegde suikers in biologisch natuurlijke yoghurt, maar toch. Gisteravond pannenkoeken gebakken ‘uit een pakje’, al heel lang niet meer gegeten, als een soort van afsluiting en wederom een poging tot een nieuw gezonder begin qua eten en drinken.

amazing1

Ik ben een persoon die een soort van stok achter de deur nodig heeft en dus besloten ook een facebook-pagina te maken voor ‘Droomroedel‘ en me weer focussen op hoe ik zelf graag wil leven en wat ik graag wil uitdragen. Jullie lieve lezers ondersteunen mij vast door de pagina te lijken? 😉
[klik & like]

Weer genoeg te doen, de lijstjes weer klaar liggen, hopelijk komen sommige kronkels nu tot rust en ooit leer ik het vast wel; goed zijn voor mezelf 😉

4 thoughts on “Goed zijn voor jezelf

  1. Je kan de goede tijden blijven koesteren, maar ook beseffen dat jij en die anderen andere kanten zijn opgegaan, toch? Goed dat je op tijd afscheid nam. Soms wel irritant, het gevoel hebben alleen te staan…. ben ik nou gek of….
    Stokken achter deuren zijn altijd handig. Goed zijn voor jezelf is altijd een goed idee. Maar inderdaad, lastig. ‘t Is zo makkelijk om het niet te zijn he?

    Liked by 1 person

    • Het was een langdurige proces; gelukkig laten weer andere dierbaren me weten, dat ik niet gek ben 🙂
      Te makkelijk, pfffff…discipline, discipline 😉

      Liked by 1 person

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

