Schrijven, leren, schrijven

Het blijft mijn grootste passie schrijven. Ik hoef niet zo nodig (nog niet tenminste 😉  ) een boek te schrijven; ik vind het heerlijk te schrijven over wat mij bezig houdt. Ook vind ik het dan weer hartstikke leuk om dat te delen met anderen. Het blog hier biedt daar een fijne mogelijkheid toe. 🙂

Leren vind ik ook heerlijk. Niet dat het mij makkelijk afgaat nieuwe onderwerpen eigen te maken, dat vergde als kind/tiener al de broodnodige discipline. Sinds ik de veertig ben gepasseerd, blijkt dat onthouden nog lastiger is, dan het al voor me was. Toch blijf ik het leuk vinden!

Inmiddels op de helft van de cursus ‘General Nutrition Course’ heb ik o.a. geleerd, dat de meeste mensen -naarmate ze ouder worden- lactose intolerant worden. Dat komt doordat je dan blijkbaar het enzyme ‘lactase’ niet meer hebt, die lactose in glucose en galactose omzet. Het verschilt per mens, of je er ‘last’ van hebt en mensen uit de Aziatische landen zijn per definitie lactose intolerant. Het kan ook betekenen, dat je wel yoghurt kan eten, maar melk of andere zuivel-producten zouden dus problemen kunnen opleveren. Dat is het dus even kort door de bocht; maar goh! Weer wat nieuws geleerd 🙂

leren

Nog leuker is het om mijn kennis als diertherapeut te delen en alle informatie die ik vind en kennis die ik opdoe; alles wat ik geleerd heb en nog ga leren, weer te delen met anderen. Sinds kort heb ik mijn twee andere sites samengevoegd en omgebouwd tot een ‘online-magazine’: Droomroedel.

Zodra ik de cursus af heb, mijn boeken over allerlei interessante onderwerpen als ‘Genees tandbederf’ en ‘Paleo’ nog eens opnieuw aandachtig heb gelezen, hoop ik weer nieuwe interessante conclusies te kunnen trekken en uiteraard die weer te verwerken in artikelen.
Het zaaiseizoen is weer begonnen, dus ook binnenkort weer foto’s en schrijfsels over mijn moestuinproject. Daarnaast gaan we dit jaar misschien dan eindelijk een paar kippen opnemen in onze Droomroedel; vast ook weer genoeg stof tot leren en schrijven 😉

Schrijven, leren, schrijven…het houdt me aardig bezig 😉

schrijven

6 thoughts on “Schrijven, leren, schrijven

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

