Nieuwe aanwinsten in de tuin

Afgelopen week hadden we hier nog heerlijk weer op de berg en heb ik planten verplaatst van achter het huis naar de grote tuin en her en der nieuwe bamboeplanten ingegraven. Ook een mini-kersenboom behoort tot de nieuwe aanwinsten 🙂

bamboe1 bamboe2

bamboe3 kersenboom

Nog een aantal rozen hier en daar in de tuin erbij gezet.
rozenmaart

Het zal nog wel even duren, maar uiteindelijk hoop ik in die hoek dus een rozenhaagje te mogen aanschouwen 😉
rozenmaarta

Mijn manneke en ik zijn allebei dol op rozen en het lijkt me wel zo leuk, dat mijn hardwerkende hubby bij thuiskomst door een mand met vrolijk rozen wordt verwelkomd.
rozenpotb rozenpot

Achter het huis ook flink aan de slag gegaan met de puinhoop aldaar en het ziet er -al zeg ik het zelf- alweer een stukkie beter uit. Er ligt daar ook nog een soort van terras. Ideaal om een kippenhuisje op te plaatsen 🙂
Ook zie je een heleboel groen spul groeien; diegenen die mij al langer volgen weten het misschien nog…yep, het staat weer vol met Bärlauch (Daslook) en daar heb ik afgelopen weekend lekkere pesto van gemaakt. Nou ja, van een deel ervan dan hihi Je niet eens, dat ik flink wat heb weggeplukt.
Tuinachter opruimenachterom

Pasen staat voor de deur en van de kaalgevreten pindakrans heb ik een paaskrans gemaakt en die hangt mooi te wezen aan de voordeur.
kranspasen kranspasena

De week afgesloten met het bezoeken van een aantal lieve mensen. Helaas klopte de alarmmelding van het KNMI dit keer wel, dus een horrortocht -stortbuien, hagel, stevige windvlagen, onweer, stukken maar 40km per uur op de snelweg- in het donker terug naar huis. Brrrrrrrrrr
Hoewel ik een volgende keer bij zo’n melding de afspraken toch maar verzet, heb ik de spierpijn van het (in-)gespannen autorijden vandaag er toch graag voor over. Een heerlijk dag gehad, heerlijk bijgekletst. 🙂

Tussendoor ook nog met het zaaisseizoen bezig geweest: [lees meer]

‘Maart roert zijn staart’ en we beginnen met een ‘april doet wat ie wil’ qua weer; deze week de nieuwe tuinaanwinsten vanachter het raam bewonderen dus. Echter het paasweekend zou beter worden, dus ik zeg; “Op naar pasen!”

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

