Over boom en tanden

Regelmatige lezers herinneren zich misschien nog wel mijn tandendrama van vorig jaar (2014). Een aantal nogal traumatische afspraken gehad en ik besloot niet meer naar die tandarts terug te gaan. Tijd vliegt en heel eerlijk; ik schoof het zoeken naar een nieuwe tandarts ook steeds voor me uit.

Afgelopen maandag brak de helft van een kies af. Gelukkig verder geen last ervan, maar ja…zo laten, kan natuurlijk ook niet. Dus een afspraak bij een tandarts gemaakt, waar ik vandaag terecht kon. Daar kom ik zo op terug.

Gisteravond – het was nog 31 maart en dus geen april grap 😉 – zat ik gezellig met mijn manneke op de bank. De hele dag had het al flink gewaaid, gehageld, gesneeuwd (gelukkig natte sneeuw), geregend, de zon liet zich ook af en toe zien; een echte maart-roert-zijn-staart dagje qua weer. Tijdens de zoveelste windvlaag vliegen er een hoop bladeren tegen het raam. Mijn manneke vroeg; “weet je zeker, of het alleen bladeren waren?” Volgens mij dus wel, maar hij ging toch even door het raam naar buiten kijken.
Er lag een boom naast ons huis in de tuin. Oeps.
boomapril (1) boomapril (3)
boomapril (2) boomapril (5)

boomapril (4)
In het donker konden we niet veel zien. Mijn manneke is nog wel gaan controleren, of er niks van het huis was geraakt en of de boom niet nog zou kunnen kantelen. Nog wat takken naast de satelietschotel weggezaagd voor de zekerheid. Vanmorgen bij daglicht, zagen we dus pas eigenlijk hoe of wat.
We hebben echt geluk bij een ongeluk gehad 😉

Mijn manneke is gaan werken en ik ben later op de ochtend naar de tandarts gereden. Deze dame maakt gebruik van de modernste technieken anno 2015 en zo natuurlijk mogelijk materialen. Ideale combinatie in mijn ogen 😉 Ook de holistische visie die de praktijk hanteert, spreekt mij enorm aan. Super aardig team en na een lang gesprek met de tandarts zelf en vervolgens een kort onderzoek -want ze hadden mij nog even voor de paasdagen er tussen gepropt – werd mijn afgebroken kies afgedicht.
Helaas blijkt dus – na rontgenfoto – dat de kies die vorig jaar zo pijnlijk behandeld is geworden, niet goed is gerepareerd. Ook blijkt dat elke tand ‘ziek’ is en mijn kaak lichtelijk scheef staat. Ik zal dus alsnog een heel traject moeten gaan doorstaan, maar eigenlijk wist ik dat ook wel. Alleen heb ik in deze tandarts veel meer vertrouwen. Fingers crossed dus vanaf eind april 😉

Terug naar huis eerst in de file komen te staan, vervolgens door een sneeuwstorm mogen rijden, weer in de file en dus veel later dan gehoopt weer thuis. Onze hondenbollen helemaal gek, dus even laten plassen, eten gegeven en nog ff in de tuin gelaten. De zon scheen eventjes, dus het was best nog even lekker. Zie ik vervolgens, dat een schutting in onze tuin is omgewaaid…Snel mijn wolfhondenmonster naar binnen geroepen 😉
schuttingapril

Dan kan ik nu gaan proberen te bedenken en achterhalen, waarom mijn email het al de hele dag niet doet. Grrrrrrrrr.

Ik heb het wel weer gehad met die lente-stormen…Oh nee! Orkanen hier in Duitsland 😉

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

