Delen in het goede

Herinneren jullie mijn ludieke actie van vorig jaar nog voor  ALS Foundation for Life  ? Weet je het niet meer, of heb je het niet gelezen, hierbij nog een keertje -Zonder oordeel: [lees meer]

Dit jaar gaat het ons wederom weer een beetje beter, ook op financiëel gebied, dus hebben we ons budget voor goede doelen ook wat omhoog bijgesteld. Immers als je het kan, vind ik dat je moet delen in het goede 😉 Ondanks dat ik niet wil -en dus probeer niet te- oordelen over een organisatie of actie t.b.v. het goede doel, vind ik het dan blijkbaar wel belangrijk me op een bepaalde manier ermee verbonden te voelen.

Zo blijven we zoals altijd WSPA steunen; ik vind deze organisatie vooral super, omdat ze daadwerkelijk in de landen zelf hulp en steun bieden en niet alleen het geld inzamelen en erheen sturen. Als diertherapeut en als eigenaresse van twee hondenbollen steun ik deze organisatie dus graag.

Een dierbare vriendin heeft een kleine bijdrage gekregen voor een actie, die ze hoopt in mei uit te gaan voeren. Deze dame heeft sowieso al een hart van goud en regelmatig zet ze zich in voor iets wat zij dan weer belangrijk vindt. De Nacht van de Vluchteling is ook weer een prachtig initiatief, waar zij voor gaat lopen. Wil jij ook iemand steunen en/of meer info? Lees hier meer. In ieder geval kan je de nacht van 14 naar 15 mei duimen voor lekker wandelweer 😉

Ik houd er de laatste jaren rekening mee, dat weer een andere vriendin zelf een reis naar een buitenland onderneemt, om persoonlijk artikelen te gaan brengen en/of ter plekke te helpen. De ene keer vraagt ze bijvoorbeeld pennen, schriftjes of sieraden om aan kinderen te geven, de andere keer een kleine bedrage om in het land zelf artikelen te kunnen aanschaffen. Je kan immers niet naar elk land van alles in je rugtas meeslepen 😉
Anyway; voor haar staat er dus ook dit jaar weer een bedragje gereserveerd.

Er blijft nog een klein bedrag over van ons ‘goede-doelen-budget’, maar het jaar is nog niet om. Een kleine bijdrage gaat in ieder geval naar Wilco van Wilco’s Charity Challange, mits hij het doel wat ik sponsor haalt natuurlijk 😉 Nr 41 van zijn 52 challenges. [Lees meer]
Wilco leerde ik kennen via zijn blog hier op WordPress, hij begon mijn blog te volgen en vervolgens ik die van hem en zijn verhaal vind ik erg inspirerend! Hoewel ik niet meer werk als Sociaal Pedagogisch Werkster en bewust geen kinderen in onze Droomroedel rondrennen, vind ik het echter een prachtig doel waar Wilco zich voor inzet. Naast een dak boven het hoofd, eten en drinken, kleding hebben kinderen natuurlijk ook het recht om te spelen!  Kortom; recht op een heerlijke Droomroedel 😉
Mijn liefde voor koken mag Wilco dus dit jaar een keertje voor een weekje gaan uitvoeren. Hopelijk gaat het hem lukken, gaat mijn bijdrage dan naar zijn goede doel én mag zijn gezin een weekje genieten van heerlijk brouwsels 🙂

Ik hoop wel (ai, toch ietwat een oordeel 😉  ) dat de organisatie – ‘Right to Play’ Lees hier meer – in de toekomst ook aandacht gaat schenken aan het recht om te spelen in Nederland zelf. Het is dan wel alweer zo’n jaartje of twintig geleden, dat ik met kinderen in het speciaal onderwijs werkte, echter konden toen al veel kinderen een veilige speelplek met leerzame spellen goed gebruiken. Kinderen hebben immers op de héle wereld recht op een Droomroedel en dus ook om te spelen 😉

Lieve lezers, als je het kan, vraag ik je dus ook wat te geven voor het goede. Aan bovenstaande doelen, of aan een doel naar keuze. Krijgen is leuk, maar het is pas echt fijn om het goede te delen!

7 thoughts on “Delen in het goede

  1. Fijn om te lezen!!! Ik heb vorig jaar meegedaan met mijn blog met Music for Life, we sponsorden de Vlaamse vereniging voor Geestelijke Gezondheid en zamelden zo 550 euro in. Verder geven we ook aan een aantal goede doelen, want idd, we hebben zoveel en anderen zo weinig…;

    Liked by 2 people

    • Nou…het ligt er toch wel een beetje aan waar ze voor komen collecteren hoor. Hier in Dld heb ik trouwens nog nooit een collectant aan de deur gehad. Zouden die de berg niet op willen klimmen? hihi
      Jij ook een prachtige week!

      Like

  2. Wij zetten ons (op onze manier) ook in voor de goede doelen. Naast de collectes die hier wel langs de deur komen maakt Foto Hamar zo nu en dan foto’s van evenementen waarbij de opbrengst van de verkoop weer ten goede komt van het goede doel.
    Dit jaar, stond er een actie voor de Ropa-Run en later in de zomer volgt er nog een actie voor de hospice in een dorp verderop.

    Liked by 1 person

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

