De zieligste

Nadat mijn honden de hele dag gespeeld hebben in de tuin, mee uit wandelen zijn geweest, geknuffeld en vervolgens gegeten hebben, moeten ze verplicht rusten na hun zware vleesmaaltijd. Uiteraard moet je dan altijd even protesteren als hond zijnde en dan krijgen ze steevast van mij te horen: “Ja hoor, jullie zijn de zieligste honden op aarde”. 😉

De afgelopen dagen heb ik mij die titel van “de zieligste” toegeëigend. Vorige week woensdag heb ik, of een zware doos onbewust verkeerd getild, of met een klein stukje grond omspitten onbewust te enthousiast geweest, of ergens anders mee een niet zo’n handige beweging gemaakt. Het gevolg was dat ik de dag erna enorme pijn in mijn buik had.
Aangezien ik dus niet bewust geconstateerd had, dat ik een verkeerde beweging had gemaakt, dacht ik eerst iets van buikgriep te hebben. Echter na een dag geen koorts, overgeven, diarree en alleen maar pijn in mijn buik -rechtsonder- toch op vrijdag naar de dokter.

Conclusie; “het lijkt geen blindedarmontsteking te zijn en gezien je verhaal, heb je hoogstwaarschijnlijk de schuine buikspier rechtsonder in je buik overbelast/verrekt/gekneusd”.
Rustig aandoen was het advies en gezien mijn pijnniveau een zware pijnstilling meegekregen.
Dat leek eerst aardig te helpen en ik werd er niet high van, dat zou bij 1e gebruik namelijk een bijwerking kunnen zijn. Ik ben de berg dus niet afgezweefd 😉

Mijn manneke had s’middags vrijgenomen en heeft de boom tot brandhout verwerkt 🙂
boomapril2 boomapril1

boomapril3

Zaterdagochtend voelde ik me goed genoeg om de boodschappen te gaan doen en mijn manneke had drie kratten in de auto klaargezet. Daar zou ik dan de produkten in kieperen en thuis zou hij de kratten dan naar binnenslepen. Qua energie-niveau viel het me toch best tegen, qua pijnniveau ging het best goed. Echter gedurende de dag voelde ik me niet al te geweldig en jehiemig ! Zo’n buikspier gebruik je blijkbaar OVERAL bij. Je sokken aantrekken, je broek aantrekken, gaan zitten, opstaan, je blaas en/of darmen legen, lopen gaat enigzins, ietsiepietsie bukken om je hond te aaien…Ik herhaal: OVERAL bij. Auw, auw, auw 😦
S’avonds viel de pizza me nogal zwaar op de maag en ik voelde me steeds slechter. Vroeg naar bed om zondagochtend compleet beroerd wakker te worden met een zeer pijnlijke buik. Zou dan toch die stomme blindedarm aan het rommelen zijn?

Temperatuur opgenomen. Nee, geen koorts. Onder de douche gaan staan en daarna tijdens het afdrogen zag ik rare blaasjes op een stukje huid. Aha! Ik blijk niet tegen die pijnstilling te kunnen, volgens de bijsluiter. De hele dag nog lamlendig en goed pijn, maar die medicatie niet meer ingenomen. Je begrijpt, ik voelde me ondertussen de zieligste op aarde 😉

Op de tijd dat ik eigenlijk de ‘zweefmedicatie’ zou hebben genomen, een standaard Iboprufen pijnstiller ingenomen en een half uur later leek ik de wereld weer aan te kunnen; HOERA !
Qua tijdstip kwam het zo uit, dat die midden in de nacht was uitgewerkt. Na een beroerde nacht, want eer je dan weer in slaap bent, voelde ik me vanmorgen aardig fit. Wel doet die schuine buikspier nog aardig opspelen, maar het beroerde slappe gevoel is weg. Helaas beweeg je bewust en onbewust toch anders, dus andere spieren in mijn lichaam weet ik nu ook weer te zitten. Grrrr.

Nu even een lunch in elkaar flansen en dan weer eventjes een klein stukje de berg afstroempelen met mijn hondenbollen. Zelfs ons Nikki van bijna 13 met al haar ouderdomsklachten loopt nu sneller haha. Ik voel me dus nog steeds een beetje de zieligste, maar hee; de zon schijnt volop! 🙂

Fijne week allemaal!

PS: Mijn manneke heeft gisteren het moestuingedeelte voor mij afgemaakt. Lees [hier] meer daarover.
PS PS: Ik heb gewoon echt een geweldig manneke 🙂

10 thoughts on “De zieligste

  1. Veel beterschap gewenst met je blessure. Je weet, ouderdom komt met gebreken hihi.
    Nu zie je wel pas echt hoe groot de boom eigenlijk was. Maar nu hebben jullie uiteindelijk wel nog wat positiefs eraan over gehouden: een hele berg brandhout.
    Jullie ook een fijne week!
    Knuffel van ons

    Liked by 1 person

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

