Genieten in de tuin

Het is prachtig weer hierzo op de berg. De tweede lente die we hier nu meemaken en we genieten weer volop. In een grote tuin horen ook grote minder leuke klussen erbij, zoals het gras maaien en vervolgens verticuleren (zo heet dat toch?) om o.a. het mos er tussen uit te halen. Ik vind het dus helemaal niet erg, dat mijn manneke die klus voor zijn rekening neemt 😉

gras1april15 grasapril15
De berg dood gras en mos.
gras3april15
Ondertussen ben ik even door het huis gevlogen; hoognodig na een week rustig aan doen. Gelukkig lijkt mijn buikspier zich helemaal te hebben hersteld en deze week ben ik begonnen aan het verwijderen van onkruid en andere groeisels in het kruidentuin-gedeelte.
Daar staat o.a. ook een kiwi, die dankzij het mulchen de winter heeft overleefd. Mulch is organisch materiaal zoals bladeren en gehakseld snoeiaval om beter bodemleven te creëren en onkruid geen kans te geven te groeien. Je kan er dus ook (minder) winterharde planten extra mee beschermen 🙂
kiwiapr15
De vlierbles heeft het ook overleefd en ik hoop, dat hij dit jaar goed gaat groeien. De gojibes lijkt er al meer zin in te hebben.
vlierbesapril15 gojibesapril15
Van de Lavas (maggiplant) leek voor de winter niets meer over te zijn; tot mijn verrassing komt deze nu opnieuw op 🙂
lavasapril15
De komende dagen tussendoor de rest van de kruidentuin onder handen nemen. Even de natuur een handje helpen door het dooie spul af te knippen 😉
kruidapril15
Vorig weekend heeft mijn manneke een deel van de moestuin verzorgd en na een week begint de salademix al te groeien!
slamixapril15
De rest van de week mogen we nog genieten van het mooie weer. Het wordt om ons heen ook weer prachtig groen.
groeneoaseapr15 groeneoaseapril15a

Over een week of twee zitten we hier dan weer in een groene oase 🙂

9 thoughts on “Genieten in de tuin

  1. Oh lavas, die ga ik ook zaaien. Heerlijk al dat opkomende groen en vooral dingen die zo als een verrassing weer opkomen! Fijn van je kiwi.

    Like

  2. Alles overwinterd … knap hoor. Ik had afgelopen herfst ook het een en ander ter overwintering gezet; dit voorjaar een beetje ijverig gemaaid; foetsie. Alleen de fruitstruiken die ik vorige zomer geplant heb, hebben het tot nu toe overleefd.
    Maar ik geniet evengoed van het voorjaar 😉

    Like

  3. hallo patty wat is het toch mooi in deze jaargetijden prima met de kiwi en nu heerlijk genieten heel veel groetjes en een dikke knuffel van mamian

    Liked by 1 person

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

