Weer een beetje ‘mens’…

Bijna een week verder voelt het verlies minder rauw, vers, pijnlijk en hoef ik niet meer de hele dag door bij het minste geringste te huilen. Uiteraard blijven sommige momenten nog moeilijk, maar zoals ons Nikki…dapper door.

Ik kan je trouwens vertellen; je eigen manneke zien huilen, gaat je ook niet in de koude kleren zitten 😦 Een aantal grijze haren erbij en nog een pittige avond voor de boeg. A.s. dinsdag kunnen we de as ophalen en deze strooien we dan in een natuurlijke omgeving uit (of hier in de tuin, daar zijn we nog niet over uit). Hier in de bergen zouden we haar in de tuin mogen begraven, maar dat vind ik dus creepy. Echter met een hoop dieren ineens tegelijk laten cremeren, vond ik ook een akelig idee en om haar solo te laten cremeren en vervolgens niks meer met de as doen…Klopte ook niet voor ons gevoel; vandaar dus bovengenoemde keuze.

Om mezelf af te leiden afgelopen week ben ik eens in WP multisite gedoken,  wat me vervolgens lukte te installeren. Om dan dit blog toe te voegen aan mijn hoofdsite zou ik vervolgens met allerlei codes aan de gang moeten, die weer eerst moeten opvragen bij mijn hosting provider en nog een hoop toeters en bellen moeten toepassen. Dat zie ik dus echt niet zitten.

Vervolgens bedacht ik dan van dit blog 1 grote site te maken, maar ik heb nog twee jaar recht op mijn domeinnaam en om vanuit de domeinnaam hiereen te laten verwijzen, moet je weer bij betalen. Hm. Uiteindelijk heb ik dus toch alles op de hoofdsite gepleurd, echter kan ik vanuit WP.org de blogs niet zo makkelijk volgen als hier op WP.com.
Inmiddels geraak ik steeds meer thuis in de wereld van de plugins; nu nog een goede plugin vinden, zodat mijn volgers mee kunnen verhuizen. Tot die tijd zet ik gewoon hier updatetjes neer van de artikelen die ik geschreven heb. Dan kan je toch lezen, waar je interesse in hebt. Excuses voor het -hopelijk- tijdelijke extra geklik 😉

Ik was begonnen aan een nieuwe reeks, deel twee komt later als gepland:
Natuurlijk voeding voor de mens (deel 1): [Lees meer]

Restje rundvleesschotel omtoveren tot Indonesisch vleesgerechtje: [Lees meer]

Met de tomatenplanten ben ik ook weer bezig geweest: [Lees meer]

Het gaat niet altijd goed in de moestuin: [Lees meer]

Op Facebook kan je me trouwens ook volgen: [Ga er heen]
Daar plaats ik ook steeds een link naar de nieuwste artikels en als je het leuk vind een foto te zien, hoe onze Jourdy mijn manneke gisteren hielp de zomerbanden voor de auto uit de garage te halen…Ga kijken en nog leuker -mocht je het nog niet gedaan hebben- like meteen even de pagina 😉

Zo…weer even een beetje bijgeschreven. Morgen nog een stukje over mijn perikelen rondom de tandarts. Afgelopen donderdag mocht ik weer er heen en laat ik jullie ook zien, hoe ik zelf tandpasta maak en mondspoelwater.

Ik voel me weer een beetje mens, krijg zelfs trek en ga gauw eens koken.
Tot….

ps. Bedankt voor alle hartverwarmende reacties na ons verdrietige verlies ❤

8 thoughts on “Weer een beetje ‘mens’…

  1. Ben blij dat het intussen weer iets beter gaat. De vooruitzichten voor het weer zien er ook gelukkig wat beter uit, misschien dat dat ook wat opvrolijkt. Ben weer helemaal bijgelezen. Veel succes komende dinsdag.
    Liefs Renzo en Floor.

    Like

  2. Och, ‘t hondje. Lees ‘t nu pas. Sterkte ermee. En fijn dat dat kan, op die manier afscheid nemen van je lieve dier. En zo toch een beetje bij je houden.

    Like

  3. hallo lieve schatjes van mamian ben blij te lezen dat het weer wat beter gaat met jullie en het zonnetje komt weer te voorschijn en dan kun je weer in de tuin om daar wat afleiding te vinden en heel veel succes bij de tandarts de groetjes en een dikke knuffel van mamian

    Like

    • Oh absoluut. Echter denk ik dat we de dierbaren die we verliezen/verloren zijn geen eer aan doen te blijven treuren; dus dapper door en de herinneringen vasthouden in ons hart.

      Liked by 1 person

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

