Vertrouwen

De zon heeft een tijdje niet zichtbaar geschenen; zowel letterlijk, maar hier op de berg ook even wat minder figuurlijk. Soms kan je zo moe en daardoor kaputti zijn, dat het lastig is helder te blijven denken. Je kan dan zomaar het vertrouwen in jezelf verliezen.

Dat hoeft geen ramp te zijn.

Vooral niet, wanneer je in een dergelijke situatie kan terugvallen op dierbaren om je heen. Eind vorige week had ik persoonlijk een aanvaring met onze Jourdy (wolfhond), door een eigen stomme ‘fout’. Echter was dat de spreekwoordelijke druppel, waardoor ik het vertrouwen in mezelf verloor en in onze grote vriend.

Gelukkig kan ik dan terugvallen op dierbaren, die zelf al jaren honden hebben. Door er mee te praten via telefoon, via email, via facebook privé lukte het me een dag later mijn vertrouwen in mezelf en niet geheel onbelangrijk in onze vriend terug te vinden.

Door de visies van deze dierbaren met mijn eigen manneke te bespreken, de gebeurtenissen van de afgelopen weken te realitveren, hervond ik mijn eigen instinct, kracht en rust. Zelfs een visie die gedeeltelijk lijnrecht tegen mijn eigen visie ingaat, helpt mij dan mijn kronkels weer ontward te krijgen.

Hoe heerlijk is het toch door de jaren heen een aantal dierbaren om me heen te hebben verzameld, waar ik ten alle tijden op kan vertrouwen. Waarbij ik mezelf kan zijn zonder het akelige gevoel veroordeeld te worden. Wat een lekker gevoel is het, om het vertrouwen in jezelf weer terug te vinden.

De zon schijnt weer volop: De rust is wedergekeerd; hier op de berg en in mijn hoofd 😉

4 thoughts on “Vertrouwen

  1. Patty hopelijk gaat het nu beter ..soms kan het er wel heftig aan toegaan toch onder de beestjes.. ik merkt dat hier ook er zijn honden die elkaar niet mogen en dat kan gevolgen hebben ..en schade berokkenen . maar gelukkig is dat beestje zijn oog weer goed maar moet onder controle blijven en ook het kosten plaatje dat is behoorlijk hoog nu zijn ze er voor verzekerd fijn week end en genieten met de beestje

    Liked by 1 person

    • Veel heb je als eigenaar van honden zelf in de hand, maar helaas niet alles en dan kan het dus wel eens misgaan 😉 Hier is in ieder geval de rust wedergekeerd, zoals ik schreef. Met dit weer mogen we niet klagen toch 😉 Jullie ook nog een fijne zondag en goede week!

      Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

