Beestjes rondom onze Droomroedel

Zo dicht bij de natuur leven is prachtig. Door de seizoenen heen zien we mooie kleuren in eigen tuin en in het bos naast ons huis. Allerlei prachtige vogels bezoeken onze tuin; de roofvogels die dagelijks in de lucht rondcircelen zijn schitterend om te zien. Toch had ik de afgelopen weken regelmatig de neiging om terug naar de stad te verhuizen.

Van onze honden moet ik vrijwel dagelijks – ondanks anti-spul – teken halen. Een aantal weken geleden hebben we een wespennest, die een muizenhol in de grond als hun Droomroedel had gekozen, in de tuin. Uiteraard precies in het gedeelte waar ook de honden rondlopen.

Onze pup Joy heeft inmiddels een derde wormkuur achter de rug, omdat ze last bleef houden van wormen en misschien ook de giardia-parasiet tot bloedende ontlasting aan toe.

Afgelopen weekend werd dat arme puppedijntje gestoken door een bij tussen haar tenen, tijdens het spelen met haar grote vriend. De bijen vinden de witte klaverbloemetjes in het gras erg aantrekkelijk. Allebei de hondenbollen vinden het leuk om op hommels te jagen; die doen normaal weinig, maar uiteraard opgejaagd worden vindt niemand leuk.

Inmiddels ook al twee keer een teek uit de huid van mijn man moeten verwijderen en ontdekte twee weken geleden een paar wespennesten aan de dakrand. Tijdens de hittegolf kwamen de vliegende mieren ineens de slaapkamer binnen wandelen.

ALLEMAAL BEESTJES en ik kan je vertellen; ik woon graag in/bij de natuur, maar al dit soort beestjes…niet zo mijn ding 😉 Spinnen en vliegen kan ik noghandelen, vlinders zijn prachtig, echter eerder genoemde beestjes…de verhuisplannen speelden dus werkelijk waar door mijn hoofd.

Gelukkig heb ik een relativerende man en we hebben besloten om geen ecologisch bloementuin in te richten, maar van het grote deel tuin -waar we allemaal vertoeven bij mooi weer- een groene tuin te maken. Gras, bamboe’s, groene struiken en planten waarvan de bloemen minimaal op een meter hoog pas groeien 😉

De laatste tijd zijn we dus bezig om de bloemen te verplaatsen, of te verwijderen en het gras te behandelen met mest, waarvan de klavers uitsterven. Vliegende mieren en wespen worden gekilled daar waar het onveilig is voor ons met het motto ‘recht van de sterkste’.
Het voordeel van in de natuur leven is, dat de bijen genoeg andere bloemen kunnen vinden. In het bos, bij de buren 😉

Ik heb het ondertussen dus wel even gehad met die beestjes en dan moet het muggenseizoen nog beginnen hier…aaaaaaaaaaaaarch.

Natuurlijk leven in de 21e eeuw; het is niet altijd eenvoudig 😉

2 thoughts on “Beestjes rondom onze Droomroedel

    • Als diertherapeut ben ik geen fan van die middelen. Maar ik zet ze ook in hoor, alleen niet zo vaak, vanwege de mogelijke -en steeds vaker voorkomende- bijwerkingen 😉

      Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

