Vakantietijd en kronkels

We gaan hier op de berg de laatste vakantieweek in. Een hoop noodzakelijke klussen al gedaan, een aantal tandarts-afspraken achter de rug, onze Joy groeit goed en is inmiddels alweer 23 weken oud en bijna 18 kilo. Jourdy heeft goed last van de warmte, net als ik. Mijn rots in de branding bikkelt op z’n gemakkie door en is weer bezig aan de volgende klus.

Over die klussen binnenkort – hopelijk – meer. Hopelijk; want updates genoeg om te delen, alweer een hoop foto’s gemaakt en van een writers-block heb ik nooit last. Echter vergt het opvoeden van een jonge hond veel tijd, de tuin en moeskas vergt veel tijd en ook in de vakantie moet je toch wassen, wc poetsen, opruimen, etc. S’avond plof ik nu liever even lekker op de bank voor de tv 😉

Ook in vakantietijd gaan die kronkels in mijn hoofd gewoon door. Vorige week zag ik nog een klein stukje van ‘Linda’s zomerweek’ met o.a. Ali B als gast. Een van zijn favoriete liedjes was een lied van Stef Bos – Is dit nu later. Ondanks dat het je hartstikke goed kan gaan, in dit geval zowel Ali B als mij, begreep ik Ali B zijn keuze helemaal en deel ik zijn gevoel.

we speelden ooit verstoppertje, in de pauze op het plein
we hadden grote dromen, want we waren toen nog klein
de een werd een voetballer, de ander werd een held
we geloofden in de toekomst, want de meester had verteld
jullie kunnen alles worden, als je maar je huiswerk kent
maar je moet geduldig wachten, tot je later groter bent

is dit nu later, is dit nu later als je groot bent
een diploma vol met leugens, waarop staat dat je volwassen bent
is dit nu later, is dit nu later als je groot bent
ik snap geen donder van het leven, ik weet nog steeds niet wie ik ben
is dit nu later

we spelen nog verstoppertje, maar niet meer op het plein
en de meesten zijn geworden, wat ze toen niet wilden zijn
wij zijn allemaal volwassen, wie niet weg is is gezien
en ik zou die hele chaos, nu toch helder moeten zien
maar ik zie geen hand voor ogen, en het donker maakt mij bang
mama, mama!
kan het licht aan op de gang

is dit nu later, is dit nu later als je groot bent
een diploma vol met leugens, waarop staat dat je de waarheid kent
is dit nu later, is dit nu later als je groot bent
ik snap geen donder van het leven, ik weet nog steeds niet wie ik ben
is dit nu later

is dit nu later
ik snap geen donder van het leven, ik weet nog steeds niet wie ik ben
is dit nu later

is dit nu later

10 thoughts on “Vakantietijd en kronkels

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

