Lange adem

Alweer halverwege de tweede week na onze vakantie en nog zoekende naar een nieuwe ritme. De eerst week na onze vakantie moest mijn manneke al meteen op reis voor zijn werk en mocht ik voor het eerst in mijn eentje zien te overleven met onze Jourdy en zijn af-en-toe-nog-steeds-rare-nukken en onze Joy, waarvoor nog een-aantal-zaken-niet-helemaal-duidelijk-zijn-en-dan-lastig-wordt-uit-frustratie.

Joy is inmiddels bijna een half jaar. Zodra ze loops is geweest, verwacht ik dat ook de laatste kwartjes bij haar gaan vallen : Je hoeft Jourdy niet aan te vallen als hij mijn manneke of mij wilt begroeten, je kan ook gewoon eens uit jezelf gaan liggen rusten als je moe bent, vogels zijn echt sneller, ook bij mij mag je niet trekken aan de lijn en nog een paar kleine dingetjes.

Het duurde de eerste avond dan ook een hele tijd voordat beiden begrepen, dat ze het met mij alleen moesten doen en het baasje echt niet naar huis kwam. De rest van de week, op een aantal doodvermoeiende frustratie-momenten na, hebben we het best gezellig gehad met zijn drietjes. Hoewel ik hem zeer respecteer; een kalme assertieve Cesar Milan zal ik nooit worden haha.
Ik weet niet wie het meest blij was, toen mijn manneke op zaterdagmiddag weer onze Droomroedel binnenstapte 😉

Uiteraard hebben we met ons drie niet stil gezeten die week en deze week konden we dan ook beginnen met een voor onze honden duidelijkere structuur. Zelf inmiddels ook weer beter functionerend met een vast ritme, lukt het me beter op mijn voeding te letten en toe te geven aan de broodnodige rust die mijn lijf (en hoofd) blijkbaar nu nog nodig heeft.

Het was nog even zoeken naar een prettig ochtendritme, wanneer mijn manneke naar zijn werk moet. De structuur die we nu hanteren, lijkt goed te werken. Ik heb zowaar weer even fut en tijd om dit artikeltje te tiepen; hoera!

We komen er wel weer en dan is er weer rust in onze Droomroedel.
Nog even volhouden, nog even door blijven ademen 😉

7 thoughts on “Lange adem

  1. Patty even gekeken erg vrolijk deze mooie kleuren meer moet het allemaal even rustig aan .doen het is niet anders na 3 weken ziekenhuis nu weet thuis. Geen oplossing meer dus maar blijven doorzetten toch Gr Cees

    Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

