Echt nog niet !

Vorige week was ik -zeer zeldzaam- wat langer wakker en bekeek een late-night-programma van Humberto Tan op tv. Zo jammer, dat het altijd zo laat op de avond wordt uitgezonden, want ik vind hem geweldig. Afijn, in dat programma werd er gesproken over allerlei Nederlands talige muziek en de jonge gasten kenden het nummer ‘België’ van Het Goede Doel – begin jaren tachtig uitgebracht- niet.

Help, ik word oud!

En dat klopt dus niet. Tenminste niet in mijn hoofd met rare kronkels. Reeds enige maanden 43 jaar oud, zegt mijn lichaam; ” maar je bent het toch echt hoor’. Sneller spierpijn, niet meer tot diep in de nacht op stap kunnen om de volgende dag fris en fruitig (nou ja, niet echt, maar toch) het volgende avontuur aan te gaan. Langzaam toch iets van ouderdomskwaaltjes beginnen te ontwikkelen, die toch aangeven dat je dichter bij de 60 zit, dan bij de 20.

Mijn geest wilt dat dus nog niet beseffen, of liever, nog niet accepteren.

Mijn grootouders leven niet meer en mijn (schoon-)ouders zijn nu op de leeftijd, die in mijn hoofd mijn grootouders nog zouden moeten zijn. Een dierbare vriendin is in mijn hoofd nog altijd midden vijftig. Mijn broertje is in mijn hoofd echt nog niet aan zijn veertigste levensjaar bezig.

Volgens mijn kronkels moet ik gewoon net als tien jaar geleden nog zonder al te veel moeite kunnen multi-tasken. Pup opvoeden, bijna-tien-jarige andere hond met hernieuwd pubergedrag (ja ja, honden kunnen ook puberen) heropvoeden, huishouden, boodschappen, lezen, zingen, schrijven en oja! Ik heb ook nog een man, famillie, vrienden…

Om de een of andere wazige reden beginnen mijn kronkels mijn lichaam te volgen en ben ik sneller moe, zijn mijn hormonen van slag en moet ik mezelf s’morgens mijn bed uitslepen en duurt het even voor ik wakker ben. Misschien is het de herfstblues, misschien de pre-overgang, te veel achter elkaar door gebeurd dit jaar, of misschien wel alledrie.

Gelukkig is er ook nog een kronkel in mijn hoofd die enigszins orde weet te scheppen in de chaos. Voorlopig dus gezond(er) blijven eten, op tijd naar bed en sommige klusjes gewoon lekker voor me uit blijven schuiven.

Toegeven, accepteren dat ik oud(er) word. Echt nog niet!

15 thoughts on “Echt nog niet !

  1. Je bent niet de enige hoor die er last van heeft. Ik lijk er de laatste tijd ook wel meer last van te hebben. Heb het goed gemerkt na al het klussen en de verhuizing. Dan merk je dat je geen 18 meer bent haha. Dus het ligt niet aan jou hoor, en je bent niet de enige moet je maar denken! En het herfstachtige speelt inderdaad af en toe ook nog wel eens parten bij ons mensen. Geef mij maar lekker het zonnetje en een prettige temperatuur erbij, daar word ik vrolijk van. En dan heb ik ook wat minder klachten haha.

    Een fijne week alvast gewenst 🙂

    Een dikke knuffel van Floor en mij.

    Liked by 1 person

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

