Rechtuit

Alweer de eerste maandag van het nieuwe jaar; wat was vorig jaar toch een onrustig jaar voor ons. Zo hadden we vorig jaar de eerste maanden te maken met een zieke dierbare vriendin, waar we in april afscheid van moesten nemen. Dat was eigenlijk het begin van chaos in onze Droomroedel. Het verlies hakte een flink stuk van onze harten en hoewel sneller als gepland besloten we een nieuw hond-vriendinnetje aan onze Droomroedel toe te voegen, die ons weer wat plezier bracht. Joy is inmiddels ruim negen maand oud en een ondeugende lieverd.

We besloten een grote tuinkas en een zonnedak aan te schaffen, om het buitenleven wat aangenamer te maken. Helaas kreeg onze grote hondvriend te maken met teelbalkanker, geen makkelijke periode. Met heel veel geduld uiteindelijk hem er doorheen weten te trekken. Ook hij heeft geestelijk weer een flinke klap gehad; vanwege het verlies van zijn mentor en vriendinnetje en vanwege de narcose/operatie.

Mijn manneke ging ondanks alle chaos wederom als een speer op zijn werk en dit jaar staan er alweer prachtige nieuwe uitdagingen op hem te wachten. Echter kon hij niet zijn draai vinden op de berg in het Bergische Land, zelf begon ik ook steeds onrustiger te worden van varia dingen die niet lekker liepen en niet 1-2-3 op te lossen waren. We besloten naar een nieuw stekje te gaan zoeken. Dat stekje is uiteindelijk wat groter geworden dan de bedoeling, maar het is er heerlijk. Voor de nieuwsgierigen; hier een voorproefje: Lees meer. Binnenkort zal ik op http://www.droomroedel.nl meer vertellen over de verplaatsing van onze Droomroedel 😉

Dierbaren die met verlies te maken kregen, zelf ernstig ziek werden, met stormvloeden te maken kregen. Het ging ons niet in de koude kleren zitten.

De afgelopen dagen las ik over voornemens en plannen van anderen voor het nieuwe jaar. Gezonder gaan leven en/of eten staat ook op mijn lijstje. Genieten van wat je hebt, positief zijn, goed zorgen van jezelf en meer van dat soort acties ook. Het lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het toch niet. Zeker niet als je al die narigheid in de wereld om ons heen ziet gebeuren.

Vorige week ben ik even gedag gaan zeggen tegen onze oude buurvrouw, die altijd de bergweg vrij hield van bladeren en sneeuw. Ons gesprek kwam op eerlijk zijn, rechtuit zijn. Dat we allebei toch zo’n hekel hebben aan mensen met twee gezichten, aan mensen die achter je rug iets anders vertellen over je, dan recht in je gezicht. De buurvrouw heeft niet veel mensen meer in haar leven, familie kwam haar niet bezoeken met kerstdagen en ze bleef zitten met vier kerstpakketten. Het doet haar verdriet, maar ze zei “als niemand me rechtuit durft te vertellen, wat ik ooit verkeerd heb gedaan, of gezegd, wat kan ik dan eraan doen?” Ik voelde haar verdriet en begreep haar helemaal.

Vanaf nu ga ik weer rechtuit zijn. Mijn waarheid hoeft de jouwe niet te zijn, zeg het me dan maar gewoon eerlijk. Echter als ik definitief afscheid van je neem omdat je me teveel kwetst, je in mijn ogen achterlijke kronkels hebt, je naar mijn mening onnodig anderen pijn doet op welke manier dan ook, dan is dat definitief.

Mensen die zeggen het nieuws niet te volgen, want al dat leed hoeven ze niet te zien…bah bah en nog eens bah. Laf vind ik; lekker makkelijk je ogen sluiten voor het verdriet en pijn van de wereld om je heen. Echter wel keihard gillen, als het je zelf wat minder gaat.
Mensen die klagen over de politiek, banken, etc… Ik heb het al eens eerder geschreven; het is niet zo zwart wit als de media ons vaak wil doen geloven; het zijn pittige functies, waarvoor de betreffende heren en dames heel wat voor moeten opofferen om naar hun beste kunnen die zware beslissingen elke dag weer te maken. Hun waarheid hoeft de jouwe niet te zijn, dat kan, dat mag.
Stel jezelf verkiesbaar, school je om en ga bij een bank of een overheidsinstelling werken, ga stemmen; doe iets en houdt alsjeblieft op met dat geklaag. (note to self 😉  )
Oja…klagen over zaken die je niet kunt veranderen…zo onzinnig! (oeps, nog eens note to self 😛  )

De wereld is niet raar en naar, veel mensen zijn het. Zodra ik onze eigen Droomroedel weer op orde heb, ga ik weer -op zijn minst- proberen bij te dragen aan het realiseren van Droomroedels voor mijn buren op de wereld. Voor mijn gevoel hoeft dat niet eens met mega acties uit te voeren, maar kan dat al met gewoon weer een luisterend oor te zijn voor de wereld om me heen.
Zo blijf ik proberen mensen met honden te helpen op gebied van gedrag, gezondheid, verzorging en voeding. Als een dierbare ff zijn ei kwijt moet, ik ben er weer voor je.

Ik ga weer van alles uitproberen op gebied van voeding en gezonde leefstijl en het delen op mijn website. Wie weet helpt het je de bomen door het bos te vinden en kan je eruit halen, wat goed bij jou past.

Ik ben en blijf een kruidje-roer-me-nietje. Het moge duidelijk zijn na bovenstaand relaas 😉 De behoefte om allerlei onderwerpen aan de kaak te stellen, om mensen op mijn manier wakker te schudden blijft. Ook op dit blog zal ik -is in ieder geval de bedoeling- weer wat vaker van me laten horen.

Na een chaotisch jaar op elk vlak, kijk ik uit naar een -hopelijk- rustig kabbelend jaar met wat minder stormvloeden. Gun ik iedereen een heerlijke Droomroedel die bij jouw past. Laten we niet vergeten, dat we allemaal uniek zijn, mens en dier. Open blijven staan voor andere meningen, culturen, levenswijzes. Yin en Yang in onze gedachten blijven houden; zonder het negatieve is er geen positieve en vice versa op elke gebied.

Niet blijven hangen in het verleden, maar er wel onze lessen uit blijven halen. Leef in het nu, met de wijsheid van het verleden, met 1 oog gericht op de toekomst. Een toekomst die we met zijn allen vrolijker, liefdevoller, positiever kunnen maken.

Rechtuit zijn.

6 thoughts on “Rechtuit

  1. Meestal is het ‘t einde van een jaar dat mensen zich bezinnen en plannen of voornemens maken. Bij mij is het altijd in januari dat ik wat melancholisch mijmer… Om vervolgens het nieuwe jaar optimistisch, en ook zeer nieuwsgierig in te gaan. Welke leuke dingen staan ons weer te wachten? Wens jou/jullie alle goeds voor 2016!

    Liked by 1 person

    • Eigenlijk zit ik het hele jaar vol plannen hahaha…Kan nu alweer niet wachten, totdat de lente -zaaiseizoen- begint 😉
      Gelukkig nog voldoende plannen om me tot die tijd bezig te houden 🙂

      Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

