Oorlog in de zon? War in the sun?

De zon schijnt sinds gisteren hier volop. Dit zonmens is meteen een stuk vrolijker, ondanks alweer eens een abces en kaakontsteking. Momenteel ga ik door de spreekwoordelijke molen heen en inmiddels weet ik dat mijn longen in orde zijn, ik sowieso in de pre-menopauze zit en de rest wordt komende weken gecheckt.

Maar hee, de zon schijnt! Dus schrijven en zeker vertalen van mijn eigen schrijfsels gaat even op een lager pitje 😉 Wandelen met de honden in de zon, de borders op het hof verzorgen, genieten van een kopje thee in de zon, etc.

Mijn kronkels gaan echter gewoon door tijdens al die bezigheden en ineens vroeg ik me af; “wordt er in de zon ook gevochten?” Nu is oorlog sowieso niet leuk – understatement of the year – en ik kan zelfs begrijpen, waarom er groepen mensen zijn, die oorlog voeren. Echter iemand bevechten, zelfs doden in de zon?

Zou ik al last hebben van een zonnesteek, dat ik me zulke dingen ineens afvraag? Misschien ook mijn hoofd maar eens laten nakijken 😉

—————————-

Since yesterday the sun shines in abundance . This woman of the sun is immediately a lot happier despite, once again, an abscess and jaw inflammation. Currently I undergo various doctor apointments and at the moment I already found out that my lungs are okay, I’m in the pre-menopause and the rest of my body will be checked during the upcoming weeks.

But, yes there is a but 😉 The sun is shining! Writing and certainly translating my own articles, will now have to wait a bit longer. Walking with the dogs in the sun, take care of the flower beds on the court, enjoying a cup of tea in the sun, etc. will be higher on my list of priorities 😉

My brain threads continue to move during all thes activities and suddenly I wondered; “Do people also fight in the sun?” War is not funny – understatement of the year – and I can even understand why there are groups of people who start a war and/or participate in war. But fighting with anyone, even kill, in the sun?

Could I suffer from heat stroke, that I suddenly wonder such things? Maybe I should consider to also have my head checked 😉

13 thoughts on “Oorlog in de zon? War in the sun?

        • Dat heeft volgens mij toch niet met de zon te maken hoor 😉 Ik denk dan eerder, dat ze al dat gerust (siësta’s) moeten compenseren, of het is door het pittige eten hihi
          Ff serieus; temperamentvol is voor mij niet hetzelfde als een kort lontje hebben, of heetgebakerd zijn 😉

          Liked by 1 person

    • Nou moet ik eerlijk bekennen, dat de fot al van een paar weken geleden is 😉 Maar de laatste dagen (en hoera, vandaag ook weer) schijnt de zon weer volop 🙂
      Letterlijk hier geen oorlog gelukkig 😉

      Like

    • Altijd fijn te weten, dat ik niet de enige ben met zulke kronkels 🙂
      Het is me gelukt met kruidnagelthee de abces te doen laten slinken, de zon schijnt, dus dat mooie weekend moet gaan lukken!
      Wens jou het zelfde uiteraard, X

      Like

  1. Oorlog gaat gewoon verder zon of geen zon. Ouch kaakontsteking is minder. Pijnlijk en die pre meno pauze ach kom je ook wel doorheen maar geef toe is enorm k*t

    Liked by 1 person

    • Ja helaas wel 😦
      Gelukkig heeft mijn thee met kruiden en kruidnagelspoeling dit keer goed geholpen 🙂
      Met 43 is het gewoon nogal vroeg en gezien allerlei andere klachten, even goed laten uitzoeken waarom ik nog maar 48 kilo weeg (gezond voor mij is 54 kilo)

      Like

Always open to thoughts, opinions, suggestions from my neighbors on this globe!

